بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

دوربین شکاری سونی با ضبط تصاویر اچ دی

دوربین شکاری

دوربین شکاری گجت محبوب افرادی است که عاشق گشت و گذار در طبیعت هستند یا کسانی که دلشان می خواهد از راه دور جایی سرک بکشند.

حالا این دوربین شکاری جدید سونی می تواند از مناظر دیده شده با کیفیت 1080P فیلم برداری هم بکند یا با کیفیت 7.1 مگاپیکسل عکس بگیرد.

هر طرف دوربین یک CMOS مجزا دارد تا بتواند تصاویر را به صورت سه بعدی ثبت کند. تصاویر با حداکثر زوم 10x روی کارت حافظه ذخیره می شوند و یک ورودی میکروفون استریو هم برای ضبط صدا وجود دارد. ضمن اینکه جی پی اس را هم باید به لیست امکانات این دوربین دو چشمی اضافه کنید.

این دوربین با قیمت ۱۳۹۹ دلار و در دو مدل متفاوت از ماه نوامبر وارد بازار می شود.

ماده ای جدید برای سرعت بیشتر در بازسازی

جمعه ۱۱ مارس ۲۰۱۱، ساعت 14:46 به وقت توکیو. شاید برای سال ها تصاویر زمین لرزه و سونامی ژاپن از یادمان نرود. خبری تکان دهنده که موجب حیرت بسیاری از مردم جهان شد و پس از آن تصاویری که روزنامه لیبراسیون فرانسه با کمک گوگل تهیه کرد و با حرکت موس می توانستید بیشتر به عمق این فاجعه در ژاپن پی ببرید. احتمالا مسئله ای که پس از دیدن آن تصاویر ذهن هر بیننده ای را به خود مشغول می کرد، زمان لازم برای بازسازی طیف گسترده ی ویرانی ها بود.

اصولا برای رسیدن به مقاومت نهایی بتن به ۲۸ روز زمان نیازمندیم. این مدت زمان شاید برای بازسازی های فوری، نظیر حوادث پس از زمین لرزه یا شرایط بحرانی، به هیچ وجه عدد قابل قبولی نباشد. حالا یک شرکت ژاپنی خبر از تولید ماده ای می دهد که می تواند یک بار دیگر موجب شگفتی مردم جهان نسبت به تحولات در سرزمین خورشید تابان بشود.

شرکت TIS & Partners LTD خبر از تولید ماده ای می دهد که با دمیدن CO2 در سیلیس (Silica) به ساختاری به سختی یک آجر و با شکلی نظیر آن منتهی می شود. با اضافه کردن یک ماده آلی مثل اپوکسین یا اتان، نه تنها شکنندگی آن از بین می رود بلکه ماده حداقل به مقاومت ۲.۵ برابری نسبت به بتن می رسد. فرآیندی که ما را در کمتر از یک دقیقه به نتیجه ی مطلوب می رساند.

ماده جدید در مقایسه با بتن بسیار سریع تر به مقاومت نهایی می رسد و در مقایسه با مواد سنتی مانند آجر که دارای مقاومت کششی بسیار کمی هستند، چند برابر بهتر عمل می کند. در نهایت کاربرد بسیار وسیع آن در بازسازی ها و ساخت پناهگاه های مورد نیاز پس از وقوع حوادثی مانند زمین لرزه و مقاومت مطلوب آن در برابر پس لرزه ها، ما را به تولید انبوه و سریع ماده ای امیدوار می کند که مطابق نیاز ما شکل می گیرد و تقریبا بی نیاز از حمایت آهن یا فولاد در سازه ها است و با عمر حداقلی ۵۰ سال می تواند از میزان خسارت ها پس از وقوع حوادث بکاهد.

بلندترین و قوی ترین جرثقیل متحرک دنیا

بلندترین و قوی ترین جرثقیل متحرک دنیا

احتمالا که فکر نمی کنید، پره های بزرگترین توربین بادی جهان ،مانند برگ و شانسی بر روی پایه آن رویده باشند. البته بلند کردن این پره های ۳۶۴ تنی، تنها از عهده چرثفیل توانمندی چون Liebherr LTM 11200-9.1 بر می آید. این کامیون-جرثقیل چنان قدرتمند است که به راحتی از پس سه برابر این وزن هم بر می آید.


در حقیقت LTM 11200-9.1، قوی ترین و بلندترین جرثقیل تلسکوپی متحرک دنیا است. این کامیون غول پیکر می تواند تا ۱۲۰۰ تن بار (وزن تقریبی ۱۲ وال آبی بالغ ) را بالای سر ببرد. اهرم (boom) هشت تکه تلسکوپی این جرثقیل هم می تواند شما را تا ارتفاع ۱۰۰ متری سطح زمین بالا ببرد. و البته با استفاده از چند آرواره افزودنی ارتفاع این جرثقیل به بیش از ۱۹۰ متر خواهد رسید، یعنی بلندتر از یک ساختمان ۵۰ طبقه!


برای بالا بردن این جرثقیل از یک موتور ۶ سیلندر ۲۴۰ کیلوواتی مجزا استفاده می شود و یک موتور ۵۰۰ کیلوواتی ۹ محوره هم وظیفه به حرکت در آوردن کامیون ۲۰ متری حامل آن را بر عهده دارد. بوم یا اهرم ۱۰۰ تنی آن، که در حالت جمع شده طولی برابر خود کامیون دارد، معمولا به صورت جداگانه به سایت محل کار جرثقیل حمل می شود. البته عرض کامیون حامل جرثقیل چندان بزرگتر از تریلرهای کانتینر بر نیست و وقتی که بوم آن را برداشته باشند، به راحتی می تواند خودش را به محل نصب توربین غول آسا برساند.

چطور به کمک تکنولوژی به یک خواب راحت برسیم؟


یک خواب راحت و آسوده چیزی است که نمی شود برای اهمیت آن معادلی پیدا کرد. شاید بسیاری از ما حداقل برای مدت کوتاهی هم که شده بیخوابی یا بدخوابی را تجربه کرده ایم بیخود نیست که آرزوی خواب خوش، در اکثر فرهنگها یک حرف خیرخواهانه حساب میشود و البته محروم کردن از خواب هم یک روش اعمال فشار (از بدترین نوع آن) به شمار می آید.


کسانی که دچار بدخوابی میشوند به هر دری می زنند تا از این کابوس رهایی پیدا کنند؛ رژیم می گیرند، غذاهای خاصی را قبل از خواب می خورند و بعضی غذاها را نمی خورند. فعالیت روزانه خود را کنترل می کنند یا در مورد رختخواب خود وسواس به خرج می دهند، اما دریغ از یک لحظه خواب خوش! یعنی هیچکدام از این روشها فایده ای ندارد؟ چاره چیست؟


ادامه مطلب ...

برای علی (ع) و مظلومیتش

این کوچه ها مهتاب بارانند، با تو
آرامش ماقبل طوفانند، با تو

از "حمد" تا "والناس" را مرغان شبخوان
در چارده تحریر می خوانند، با تو

"انا الیه راجعون" می ریزد از شب
آیات رحمان رو به پایانند، با تو

این قوم خواب آلود، غیر از نارفیقی
رفتار و کرداری نمی دانند، با تو

شرح غدیر و شام هجرت یادشان رفت
هرچه محمد(ص) نهی کرد، آنند با تو

در چلچراغ شام نه، در شمع کوفه
عدل و مروت با تو تابانند، با تو

حالا که داری می روی مسجد، ملائک
"فزت و رب الکعبه" می خوانند، با تو

اما بحث داغ انرژی ها!

تمام اتفاق هایی که دور و بر ما میوفته، نتیجه ی انرژی هاست.
دوست مون انرژی!
شغل مون انرژی!
همسر مون انرژی!
اتفاقات، دونه دونه، انرژی!


دوستان عزیز قانونی داریم در فیزیک به اسم قانون "دوبروی"!

قانون دوبروی به زبان ساده میگه که:

هر ذره در حال ساطع کردن مدام انرژی از خود است.

ادامه مطلب ...

فتاوای آیت الله سیستانی درباره عاشقی، شکستن سی‌دی‌ مبتذل، هک‌کرد

فتاوای آیت الله سیستانی درباره عاشقی، شکستن سی‌دی‌ مبتذل، هک‌کردن و ماهواره

سؤال: آیا عاشق دختر شدن حرام است؟ جواب: امر غیر اختیارى حکم ندارد گرچه مقدمات آن اختیارى است. اگر حرام باشد نباید آن را مرتکب شد ولى هرگونه رفتار شهوت آمیز قبل از عقد شرعى حرام است.

سؤال: آیا عاشق دختر شدن حرام است؟
جواب: امر غیر اختیارى حکم ندارد گرچه مقدمات آن اختیارى است. اگر حرام باشد نباید آن را مرتکب شد ولى هرگونه رفتار شهوت آمیز قبل از عقد شرعى حرام است.

سؤال: آیا مى توان سى دى هایى مبتذل را بشکنیم یا بوسیله اى از خوانده شدن آن جلوگیرى کنیم؟ در صورتى که صاحب آن راضى نیست؟ همانطور که مى دانید یک بار رایت هستند و نمى توان مطالب آن را عوض کرد ؟
جواب: اگر نهى از منکر مستلزم اتلاف مال غیر یا ایراد ضرب باشد باید با اذن حاکم شرع باشد بنابر احتیاط واجب.

سؤال: آیا در مورد هک سایت ها و یا استفاده از اشتراک اینترنت (رایگان) که از مورد این طریق بدست مى آید مانعى به هر عنوان از نظر شرع یا قانون وجود دارد؟
جواب: اگر قانون کشور اسلامى آن را منع کند مجاز نیست.

سؤال: با توجه به این که برنامه های ماهواره شامل برنامه های مفید و علمی نیز هست، نظر حضرتعالی در رابطه با استفاده از ماهواره چیست؟
جواب: استفاده از برنامه های مباح آن اشکال ندارد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی سیستانی

کتاب های خوانده و نخوانده

این یک کتابخانه کوچک متفاوت است که هر روز به شما یادآوری می کند چقدر کتاب نخوانده دارید!

در یک طرف کتاب های خوانده شده و در طرف دیگر کتاب هایی که هنوز منتظر خوانده شدن هستند را قرار می دهید.

برای شما کفه این کتابخانه به کدام سو است؟ وزن کتاب های خوانده شده بیشتر است یا نخوانده؟

نوکیا سیمبیان را در آمریکای شمالی بازنشسته می کند


می دانید که نوکیا مدتی است تمرکز اش را روی سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت گذاشته و این سبب شده تا همه به این نتیجه برسند که نوکیا قصد کشتن سیمبیان را دارد. هر چند این شرکت گفته همچنان به توسعه این سیستم عامل ادامه می دهد.

اما هر چه شواهد بیشتری نمایان میشود. قصد نوکیا هم بیشتر هویدا می شود. روز گذشته مدیر برنامه های آمریکای شرکت نوکیا در یک مصاحبه اعلام کرده که با شروع ارایه تلفن های ویندوز فون در آمریکا این شرکت فروش تلفن های سیمبیان اش را در آنجا متوقف خواهد کرد. بنابراین کاربران آمریکایی تا چند ماه دیگر با سیمبیان خداحافظی می کنند.

بخش دیگر برنامه نوکیا شامل توقف فروش تلفن های دارای فناوری پایین در آمریکای شمالی است تا هدف گیری بیشتری رو تلفن های هوشمند داشته باشد.

نوکیا قصد دارد تمام تمرکز اش را در آمریکا روی تلفن های ویندوز فون بگذارد و معتقد است با این روش می تواند رشد محصولات اش را در بازار آمریکا بیشتر کند. چرا که تلفن های فعلی اش در مقابل سیستم عامل های اندروید و آی او اس حرف زیادی برای گفتن ندارد.

بنابراین با این برنامه می توان نتیجه گرفت که در آینده نزدیک در آسیا و اروپا هم احتمالا باید با سیمبیان خداحافظی کنیم و نام نوکیا و مایکروسافت را همه جا کنار یکدیگر ببینیم.

۳ روش برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون


احتمالا شما هم مانند من، تعداد زیادی فیلم و موزیک را روی کامپیوتر خود انباشته کرده اید. جلوی لپ تاپتان می نشینید و مادامی که دارید در وب گشت می زنید یا با دوستانتان چت می کنید؛ از کلکسیون زیبای موسیقیتان هم بهره مند می شوید. روش خوبی است! اما وقتی یک تلویزیون HD چهل اینچی در اتاق شما جای گرفته و باند های با کیفیت سینمای خانگیتان در کنار آن قرار دارند؛ استفاده از اسپیکر های کوچک لپتاپ، آن هم با یک مانیتور 15 اینچی؛ ترکیب جذابی به نظر نمی رسد.

 

عالی نبود اگر می توانستید از تلویزیونتان مانند مانیتور لپتاپ خود استفاده کنید؟ نظرتان در مورد دسترسی به کلکسیون فیلم ها و موزیکهایتان از همان تلویزیون چیست؟ خب، شما می توانید همه این امکانات را داشته باشید. آن هم از چند راه نسبتا ساده.


ادامه مطلب ...

نگاهی به درون کارخانه خودروسازی لامبورگینی

مونتاژ قسمت جلوی بدنه فیبر کربنی


لامبورگینی یکی از معتبر ترین شرکت های اتوموبیل سازی در دنیا است. این شرکت اتوموبیل سازی در سال 1963 تاسیس شد و از همان ابتدا کار را روی هیجان و سرعت اتوموبیل رانی متمرکز کرد. اما این شرکت علیرغم به دست آوردن طرفداران زیاد؛ در طی سال ها کم کم افت کرد و نتوانست به عنوان یک شرکت منسجم و مطمئن، اطمینان خریداران را جلب کند. اما وقتی آلمان وارد صحنه شد، اوضاع تغییر کرد.

 

شرکت آلمانی آئودی؛ لامبورگینی را خرید و شروع به توسعه و ساخت ماشین های با کیفیتی کرد که توانستند نام لامبورگینی را بالا برده و آن را به یک برند فوق العاده در ساخت سوپرماشین ها تبدیل کنند. البته آلمانی ها دوست نداشتند هویت ایتالیایی لامبورگینی را تغییر دهند. پس لامبورگینی در ایتالیا باقی ماند.


ادامه مطلب ...

لباسی که خودش را با آب و هوا تطبیق می دهد


سربازان در جنگ با انواع شرایط خوب و بد آب و هوایی برخورد می کنند. از سوز و سرما گرفته تا گرمای طاقت فرسا. آنها همیشه با این مشکل مواجه هستند که چه لباسی بپوشند تا برای شرایط متفاوت مناسب باشد. ‏

حالا ارتش آمریکا به دنبال یک راه حل مناسب برای ساخت لباسی می گردد که بتواند خودش را با شرایط مختلف آب و هوایی وفق بدهد. این لباس قرار است به گونه ای طراحی بشود که در شرایط گرم بدن را خنک نگه دارد و در شرایط سرما به گرم شدن کمک کند. ‏

قرار است بودجه ای یک میلیون دلاری برای تحقیق جهت ساخت این لباس اختصاص داده شود. در حال حاضر سربازان لباس های چندلایه ای می پوشند که هم وزن زیادی دارند و هم برای شرایط متفاوت مناسب نیستند. ‏

البته این لباس خیلی هم دور از انتظار نیست چرا که نمونه های آزمایشگاهی از فیبرهای هوشمندی ساخته شده که با توجه به دمای محیط خودشان را تطابق می دهند. به طور کلی این فیبرها از دو فلز متفاوت تشکیل شده اند که به صورت فنری با هم ارتباط دارند و در دمای متفاوت تغییر شکل می دهند. ‏

اگر این طرح منجر به تولید چنین لباس هایی بشود نه تنها برای نظامی ها کاربرد دارد. بلکه برای بسیاری از مردم عادی هم تبدیل به یک لباس محبوب همه کاره می شود. ‏

سود 600 میلیون دلاری ویندوز فون برای مایکروسافت

ویندوز فون سود 600 میلیون دلاری نصیب مایکروسافت کرد

وب سایت Seattle PI ، روی امور مالی مایکروسافت در سال 2011 تمرکز کرده و اعداد و ارقامی را به وب تحویل داده که نشان می دهند ویندوز فون و ویندوز موبایل، تا چه اندازه به مایکروسافت سود رسانده اند. در همین حال اعلام شده که نوکیا و مایکروسافت در هفدهم همین ماه، کنفرانس خبری مشترکی را میزبانی خواهند کرد. این بحث می تواند برای طرفداران سیستم عامل ها جذاب بوده و چشم انداز خوبی را از آینده ویندوز در بازار موبایل ترسیم کند. اگر علاقه مند هستید، این مطلب را دنبال کنید.

 

برای شروع باید گفت که این اعداد و ارقام بخشی از سود مایکروسافت در بخش سرگرمی است. سودی که مایکروسافت از این بخش کسب کرده برابر 8 میلیارد و 716 میلیون دلار بوده است که از این مقدار 8 میلیارد و 103 میلیون دلار از ایکس باکس حاصل شده است. پس با یک تفریق ساده بقیه سود را 613 میلیون دلار می یابیم.


ادامه مطلب ...

تبلت دل استریک 10 Pro در چین معرفی شد

Dell Streak 10 Pro


سر انجام یک تبلت 10.1 اینچی دیگر هم به بازار رقابت اضافه شد. شرکت آمریکایی دل ترجیح داد این تبلت مبتنی بر هانی کام را در چین معرفی کند. پس وقت آن است که مروری داشته باشیم بر مشخصات و طراحی این تبلت جدید.

 

پردازنده 1 گیگاهرتزی انویدیا تگرا 2، یک گیگابایت رم DDR2 و صفحه نمایش LCD با رزولوشن 1280x800 از اولین نکات قابل ذکر درباره دل استریک جدید است. صفحه نمایش این تبلت با شیشه ضد خش و محکم گوریلا گلاس پوشانده شده و دوربین های 5 و2 مگاپیکسلی در عقب و جلوی پرچمدار جدید دل قرار دارند. این تبلت از اسلات SDHC هم پشتیبانی می نماید.


ادامه مطلب ...

ایموتیکان یا شکلک

ایموتیکن های مشهور

 ایموتیکان یا شکلک، حالت صورت است که در اینترنت توسط کاراکترها نمایش داده شده باشد. از ایموتیکان برای نمایش حالت‌های متنوع روحی استفاده می‌کنند ولی بقیه می‌گویند که شکلک‌ها فقط نشان دهنده حالت‌های مختلف صورت یا بدن افراد هستند.


این عبارت از ترکیب دو عبارت انگلیسی Emotion (احساس) و Icon (شکلک) به وجود آمده و بعضی‌ها با تقلیل دادن آن به شکلک ویژه خنده، به کل ایموتیکان‌ها، اسمایلی می‌گویند.

بعضی برنامه‌های کامپیوتری، ایموتیکان‌های متنی تایپ شده در فروم‌ها، چت‌ها و ایمیل‌ها را به شکل خودکار به آیکون‌های تصویری کوچک و مرتبط تبدیل می‌کند.


ادامه مطلب ...

گدایی اینترنتی



نمونه ای از گدایی اینترنتی

 گدایی اینترنتی یا سایبرگدایی نسخه‌ای از گدایی سنتی (درخواست پول به منظور رفع نیازهای ضروری همچون غذا، خانه، بهداشت و ...) است که در اینترنت انجام می‌شود. مزیت اصلی گدایی اینترنتی به گدایی خیابانی، حفظ راحت‌تر هویت و پایین آمدن احتمال شناخته شدن توسط آشنایان و در نتیجه شرمندگی است.


قدمت سایبرگدایی به قدمت اینترنت است. در اولین روزهای پیدایش BBSها درخواست پول در آن‌ها برای رفع نیازهای اولیه رواج پیدا کرد و بعد هم با آمدن وب و صفحات شخصی مجانی که بعضی سرویس دهندگان اینترنت دراختیار مشتریان می‌گذاشتند، موضوع ادامه پیدا کرد.


در اواخر دهه ۹۰، شرکت‌های بیشتری شروع به عرضه سیستم‌هایی کردند که در آن‌ها می‌شد بدون نیاز به دانش فنی در مورد HTML، سایت‌های قابل قبولی ساخت. مشهورترین این شرکت‌ها یاهو بود که سرویس ژئوسیتیز را عرضه کرد و سریعا پر شد از سایت‌هایی که برای گدایی در یک مورد خاص فعالیت می‌کردند.


شکل مدرن‌تر این مفهوم در سایت‌های ویژه آگهی‌ها و برخی چت‌روم‌های اینترنت رواج دارد. چت‌روم‌های مربوط به بازی های کارتی انلاین در حال حاضر اصلی‌ترین مکان گشت زنی گداها است که از بازیکنان در صورت برنده شدن درخواست پول می‌کنند.


توجه به این نکته هم مهم است که استفاده از لفظ «گدایی» اشاره به یک عمل خاص است «تحت عنوان درخواست پول برای رفع نیازهای آنی و کوتاه مدت.» این موضوع مستقل از اینکه در خیابان اتفاق بیافتد یا اینترنت می‌تواند واقعی باشد و برای رفع نیاز مبرم به پول یا برای سودجویی و کسب درآمدی کم دردسر. اینکه شما مستقیما فرد نیازمند را بشناسید و یا معتقد باشید که او آدم محترمی است هم تفاوتی در نفس عمل ایجاد نمی‌کند.


بعضی از کشورها از جمله مکزیک قوانینی تصویب کرده‌اند که طبق آن کسی که در اینترنت درخواست پول می‌کند لازم است هویت خود را افشا سازد و دقیقا توضیح بدهد که پول را برای چه کاری لازم دارد هرچند که در عمل پیگیری این موضوع به شکل قانونی تقریبا غیرممکن است.

بانداژهایی که با تغییر شرایط رنگ عوض می کنند


یک دانشجوی مقطع دکترا در استرالیا نوعی از الیاف را برای ساخت بانداژها ابداع کرده است که می توانند با تغییر دما رنگ خود را عوض کنند. این بانداژها که از فیبرهای ترموکروماتیک (رشته هایی که با تغییر دما، رنگ می گیرند) ساخته شده اند می توانند اطلاعات دقیقی از محل پانسمان به ما بدهند. ‏

این الیاف قادر هستند تغییرات دما در حد نیم درجه سانتی گراد را هم تشخیص داده و تغییر رنگ بدهند. بنابراین می توان از آنها برای تشخیص تغییرات حرارت در زخم ها که ناشی از اختلال خون رسانی در محل زخم، یا ایجاد التهاب یا عفونت هستند استفاده کرد. ‏

با این حساب دیگر نیازی به استفاده از انواع ابزارهای دیجیتال و غیر دیجیتال برای پایش چنین تغییراتی نخواهد بود و پزشکان می توانند تنها با مقایسه رنگ الیاف با یک چارت دما-رنگ دمای موضعی را ثبت کنند. ‏

شاید بد نباشد که توسعه دهندگان تلفن های هوشمند هم یک اپلیکیشن برای بررسی رنگ الیاف و گزارش میزان دقیق دمای مربوطه بسازند تا همراه این پانسمانها عرضه شود و کادر درمانی را از مراجعه به آن چارت هم بی نیاز کند. علاوه بر آن احتمالا می توانیم از چنین الیافهایی برای مقاصد دیگری هم استفاده کنیم. شما چه کاربردهایی برای چنین فیبرهایی پیشنهاد می کنید؟ ‏

SanDisk اکسیر جوانی کامپیوتر های قدیمی


ورود تبلت ها و لپ تاپ ها، باعث شده است تا بازار کامپیوترهای دسکتاپ روز به روز کم رنگتر شود. ولی این بدان معنا نیست که آنها را به کلی به حاشیه برانیم. دسکتاپ های قدیمی، معمولا بعد از مدتی به سبب امکان پذیر نبودن ارتقا قطعات، از رده خارج می شوند و جای خود را به دستگاه جدیدتر می دهند.

طی سالهای اخیر درایو های SSD پیشرفت چشمگیری داشته اند و نسبت به قبل، قیمت شان مقرون به صرفه تر شده است. پس بهتر است به جای ارتقا پردازنده و حافظه رم کامپیوتر قدیمی تان به فکر جایگزینی هارد درایو خود با یک SSD پر سرعت باشید. امروز شرکت SanDisk آخرین مدل SSD خود را با نام UltraSSD به بازار معرفی کرد تا بتواند جان تازه ای به کامپیوتر شما ببخشد.

ادامه مطلب ...

X Mark I، موس-ماشین حساب جذاب کانن


معمولا شرکت کانن را به ساخت دوربین های دیجیتال و پرینتر می شناسیم. حالا اگر موس و ماشین حساب را به محصولات این شرکت اضافه کنیم، نتیجه این موس ماشین حساب کانن می شود! موس یکی از قدیمی ترین ابزارهای ورود اطلاعات به کامپیوتر است که بخش اعظم سطح آن سالها است که بلااستفاده مانده است. حالا کانن با تعبیه یک ماشین حساب در موس X Mark I این فضای خالی را پر کرده است.


این موس هم می تواند یک ماشین حساب ده رقمی به دردبخور باشد و همچنین از طریق بلوتوث تبدیل به یک صفحه کلید عددی برای کامپیوتر می گردد. این امکان، قابلیت بسیار مفیدی برای لپ تاپ های امروزی است که اغلب فاقد نامبرپد یا صفحه کلید عددی هستند. این موس-ماشین حساب جالب و کاربردی را می توانید از ماه آگوست با قیمت ۶۰ دلار خریداری کنید.