بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

پوسترهایی برای نجات زمین


 

در میان سازمان های جهانی حفاظت از محیط زیست ، در عرصه تبلیغات عمومی و عمده در سطح جهانی نام سازمان هایی نظیر صندوق جهانی حمایت از حیات وحش به خوبی نمایان است. تبلیغات وسیع و با برنامه و حضور پر رنگ در عرصه تبلیغات جهانی باعث شده تا اثر بخشی تبلیغاتشان همواره روبه افزایش باشد. این نکته ای است که آمار اعضای این صندوق در سراسر دنیا به ما گوشزد می کند. پروژه برنامه ریزی شده و هدفمند طراحی پوسترهای این مجموعه شامل مجموعه ای کامل از پوستر با مضامین اجتماعی نظیر حفاظت از حیات وحش است. اهداف این پوسترها عمدتا جلب حمایت های مالی برای انجام پروژه های پیشگیرانه در راستای حفاظت از حیات وحش است. مسائلی نظیر جلوگیری از انقراض گونه‌های حیوانی و جلوگیری از استفاده ناصحیح از منابع طبیعی و کاهش آلودگی محیط زیست از عمده موضوعات این پوسترهاست.

در بیانیه رسمی این صندوق در وب سایت رسمی آنها(www.worldwildlife.org ) به عنوان مانیفست کلی سازمان اعلام شده که WWF می کوشد تا زبانی باشد برای آن دسته از مخلوقات که فاقد زبانند و سازمان به دنبال آن است تا ثروت مالی و ثروت دانش و توانایی انسانی را با هم درآمیزد تا جهان مبدل به چیزی با ارزشتر در زنگی مردم شود.همانگونه که شعار اصلی پوسترهای تبلیغاتیشان نیز چنین است:  برای سیاره ای زنده!

ادامه مطلب ...

سن کشیدن سیگار در بین جوانان ایرانی به 13 سال رسید

تهران - مسوول دبیرخانه کنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سن کشیدن سیگار در بین جوانان ایرانی به 13 سال رسیده است.
سن کشیدن سیگار در بین جوانان ایرانی به 13 سال رسید
' خدیجه محصلی ' به مناسبت هفته مبارزه با دخانیات (سه تا 10 خرداد)در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: شرکت های تولیدکننده مواد دخانی در تبلیغات خود جوانان و زنان را مورد هدف قرار داده اند و هم اکنون میزان گرایش جوانان و نوجوانان به مصرف سیگار افزایش یافته و شمار مصرف کنندگان آن رو به رشد است.
وی با بیان اینکه بسیاری از نوجوانان از روی کنجکاوی کشیدن سیگار را برای نخستین بار تجربه می کنند، اظهار داشت: بر اساس بررسی های وزارت بهداشت، 2/14 درصد افراد بالای 15 سال در کشور سیگاری هستند که سه درصد آنان، زن و سه درصد را افراد 13 تا 15 ساله تشکیل می دهند.
محصلی ادامه داد: شرکت های تولیدکننده مواد دخانی در تبلیغات خود از ترفندها و الفاظی استفاده می کنند که مورد توجه جوانان به ویژه زنان است، به گونه ای که مصرف سیگار از سوی زنان را نشان دهنده نبود تفاوت بین مرد و زن تلقی کرده و کشیدن سیگار را کسب قدرت و بزرگنمایی عنوان می کنند.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت تصریح کرد، تولیدکننده های بزرگ سیگار در کشور، از تبلیغات دیگری مانند'کشیدن سیگار موجب لاغری می شود'، استفاده می کنند، در صورتی که مصرف سیگار علاوه بر این که موجب لاغری کاذب می شود، زیان های جبران ناپذیری در افراد ایجاد می کند.
محصلی به خانواده ها هشدار داد، سیگار زیان های بسیاری روی سلامتی فرد دارد در حالی که نوجوانان در برابر این زیان ها، بسیار آسیب پذیرتر هستند.

چگونه با یک گوشی اندرویدی کارکرد باطری بهتری داشته باشیم؟


اگر شما هم از کاربران اسمارت فون ها با سیستم عامل آندروید باشید، بی شک با مشکل مصرف بالای شارژ این گوشی ها آشنا هستید. اما با دانستن و رعایت چند نکته کوچک، می توانید با باطری تلفن همراه تان هم کنار بیایید و از انتخاب این سیستم عامل پشیمان نشوید. پس در ادامه مطلب با ما باشید.


معمولا موارد و تنظیمات زیادی هستند که به عنوان قاتل باتری گوشی تان شناخته می شوند، اما اغلب اوقات به جز برخی موارد خاص، هیچ کاربردی برایتان ندارند و تنها شارژ گوشی تان را به آخر می رسانند. البته نگران نباشید. اغلب این مشکلات تنها با چند تنظیم و سروکله زدن با منوها، قابل حل هستند.

ادامه مطلب ...

کشف قدرت ناشناخته ای از امواج تلفن همراه


با وجود گذشت حدود ۳۰ سال از عرضه تجاری موبایل، هنوز هم بحث بر سر زیان بار یا بی خطر بودن امواج این همراه دیجیتال ادامه دارد. از یک طرف، گروهی عقیده دارند که سیگنالهای تلفن همراه می توانند بر سلامت و حتی رفتار انسانها اثر بگذارند و از طرف دیگر، عده ای به دلیل نبود شواهد و آمار مستند برای زیان بار بودن این امواج، آنها را بی خطر می دانند. در این میان، هر خبر جدیدی هم که منتشر میشود معمولا به خاطر صریح نبودن، از سوی هر دو طرف ماجرا مورد استفاده قرار می گیرد تا حقانیت ادعای خود را ثابت کنند. (مثلا خبر افزایش مختصر در سوخت و ساز مغزی توسط امواج موبایل که چند ماه پیش اعلام شد) ‏


در مرحله تئوری، تاکنون بیشتر بحثهای دانشمندان بر سر این بود که آیا اصلا امواج موبایل قدرت این را دارند که بتوانند پیوندهای شیمیایی مولکولهای بافتها را تخریب کنند یا خیر؟ از آنجایی که فوتونهای الکترومغناطیس چنین قدرتی ندارند که این پیوندها را بشکنند، نتیجه گیری می شد که احتمال بروز خطر و تخریب بافتی هم منتفی خواهد بود (حداقل از نظر احتمال تغییر ساختار مولکولها) در نتیجه بسیاری از محققین به همین دلیل این پرونده را مختومه می دانستند.


اما حالا پژوهشگران آزمایشگاه های لوس آلاموس (محل انجام پروژه منهتن برای ساخت نخستین بمب اتمی جهان) به نکته جدیدی اشاره می کنند: قدرت فوتونهای مایکروویو، علاوه بر طول موج و انرژی آنها، به چگالی این فوتونها هم بستگی دارد. به عبارتی بالا بودن چگالی این امواج می تواند باعث شود که این فوتونها با هم بتوانند کاری را بکنند که تک تک آنها از انجام آن عاجز بودند (داستان قدیمی سه برادر و شکستن شاخه های چوب را که خاطرتان هست!) مثال واضح این قضیه، چاقوهای موسوم به چاقوهای اپتیک (یا چاقوهای لیزری) هستند که به دلیل تمرکز بالای فوتونهای نوری یا مادون قرمز، برای تغییرات و دستکاری بافتها به کار می روند.


فوتونهای امواج تلفن همراه، هر یک به تنهایی یا در شرایط پراکنده قدرت آن چنانی برای ایجاد تغییرات در مولکولهای بدن ندارند، اما در صورتی که تجمع بیش از حدی در یک نقطه (مثلا مجاور آنتن ها یا در نزدیکی گوشی موبایل) داشته باشند چطور؟ در این شرایط قدرت تخریبی آنها به دلیل تمرکز و چگالی بالا، بیشتر می شود و ممکن است بتوانند تغییراتی در بافتهای زنده بوجود بیاورند.


البته لوس آلاموسی ها تاکنون تنها یک احتمال را مطرح کرده اند که باید بررسی شود و هنوز نمی توان در مورد تاثیر حتمی این قدرت افزایش یافته، حکم قطعی صادر کرد. بنابراین بازار بحث در مورد خوب یا بد بودن این امواج همچنان داغ خواهد بود. و تا آن زمان فروشندگان انواع محصولات موسوم به برچسب محافظ امواج موبایل، می توانند به کسب و کار خود ادامه بدهند.

چگونه یک مقایسه خوب بین دو پردازنده داشته باشید


پردازنده ها امروزه یکی از مهم ترین قطعات در گجت هایمان هستند. افرادی که مرتبا اخبار سخت افزاری را دنبال می کنند و با اصطلاحات این عرصه آشنایی دارند، می دانند که فاکتور های بسیار زیادی در یک مقایسه خوب بین دو قطعه سخت افزاری دخیل هستند. اما اگر شما از افرادی هستید که دقیقا این فاکتور ها را نمی شناسید و نمی دانید که شامل چه چیز هایی هستند، این مقاله برای شماست. چرا که آشنا شدن با این فاکتور ها، شما را در یک قضاوت مناسب بین دو پردازنده یاری داده و در نهایت منجر می شوند که به یک خرید مناسب دست بزنید. البته توضیحات را دستکم نگیرید، چرا که با فرا گرفتن آن ها و کمی پی گیری، می توانید به یک کارشناس در زمینه پردازنده ها تبدیل شوید!

ادامه مطلب ...

میزان شادی جوامع چطور سنجیده می شود


به احتمال زیاد تاکنون نام موسسه گالوپ را شنیده اید، موسسه ای که به خاطر آمارهای مختلف و نظرسنجی هایش معروف است و یکی از معروفترین کارهایش هم ارائه لیست سالانه ملت های شاد دنیاست. امسال هم این موسسه لیست خود را برای 124 کشور دنیا منتشر کرد و باز هم مردم دانمارک توانستند برای چندمین بار عنوان شادترین مردم دنیا را به دست بیاورند. بعد از دانمارک کشورهای سوئد و کانادا رتبه های دوم و سوم را به دست آورده اند.‏ رتبه های چهارم و پنجم هم متعلق به استرالیا و فنلاند است. ‏

اما میزان شادی و خوشحالی مردم یک جامعه چطور قابل اندازه گیری است و اصلا واحد چنین اندازه گیری چه می تواند باشد؟ می دانیم که احساس خوشبختی یک حس درونی است که هرچند ممکن است تحت تاثیر بعضی واقعیتهای بیرونی (مثلا میزان اشتغال، سطح درآمد، شرایط اجتماعی و ...) قرار بگیرد، اما الزاما وابسته به این متغیرها نیست وماهیت کاملا مستقل و درونی دارد. بعبارتی دیگر تنها خود فرد می تواند حس کند که چقدر خوشحال است (هرچند این خوشحالی به نظر دیگران غیر منطقی باشد!)‏ ‏


ادامه مطلب ...

ویبره چطورکار میکند؟

موتور ویبره

شما حتما گوشی تلفن همراه دارید و گوشی شما هم حتما یک موتور ویبره دارد که شما را هنگام زنگ زدن در محیط های شلوغ مطلع می کند. موتور ویبره یکی از قطعاتی است که فناوری ساختش از چندین دهه قبل تغییر نکرده است و جزو ساده ترین قطعات تلفن های همراه کنونی محسوب می شود. ‏

موتور ویبره از یک موتور چرخشی الکتریکی ساده تشکیل شده است که به محور آن یک وزنه با نسبت چگالی بالا نصب شده است. این وزنه به طور معمول بین ۲۵٪ تا ۵۰٪ محور ۳۶۰ درجه موتور را پر می کند. ‏

زمانی که موتور ویبره شروع به چرخش می کند، به سبب جابجایی نقطه ثقل ویبراتور با سرعت زیاد، حرکت لرزشی در کل دستگاه ایجاد می شود. ‏

موتور های ویبره ای که در اسباب بازی های کودکان، پیجر ها، گوشی های تلفن همراه، کمربندهای لاغری و غیره یافت می شوند به طور معمول به همین شکل طراحی و ساخته شده اند و تنها از لحاظ اندازه با یک دیگر متفاوتند. موتور ویبره ای که در عکس مشاهده می کنید مربوط به آیفون ۴ می باشد. ‏

5 استفاده برتر از WiFi که فقط به اینترنت محدود نمی شود


این که در هر وقت و هر جایی، قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشیم، واقعا فوق العاده است. اما این تنها هدیه ای نیست که تکنولوژی وای-فای به ما می دهد. مسلما وجود شبکه های بی سیم در منازل و سایر مکان ها، پتانسیل بالایی را برای انجام کار های گوناگون به ما می دهد. اما اکثر افراد فقط از جنبه دسترسی به اینترنت به موضوع نگاه می کنند. پس برای یافتن 5 مورد از بهترین کاربرد های وای.فای، با ما همراه باشید. این موارد به شما ایده های جالبی خواهد داد که چگونه استفاده های مفید دیگری هم از شبکه بی سیم خانگی تان بکنید.

 

1. همگام سازی تصاویر، آهنگ ها و سایرفایل های با اسمارتفون و بدون USB:

4.jpg

در عصر نسل اول iPod، همگام سازی موزیک (یا فایل های دیگر) بین کامپیوتر و دستگاه های پرتابل، نیاز به اتصال با کابل USB داشت. اما همگام سازی Wi-Fi امروزه کاملا نیاز ما را به سیم از بین می برد. حالا می توانید تلفن اندرویدی خود را با آیتیونز یا Winamp سینک کنید. از این گذشته، اپلیکیشن های بیشماری وجود دارند که قابلیت دسترسی به کارت SD را هم به کاربران اندروید می دهند. برنامه هایی مانند: WiFi File Explorer , Dazzboard , Android Manger WiFi و ...

 

ادامه مطلب ...

، توالت فرنگی مجهز به تکنولوژی های پیشرفته


احتمالا تا به حال طرح های مختلفی از توالت فرنگی های شیک و گرانقیمت را دیده اید و یا یکی از گرانقیمت های اش را در خانه دارید. اما بعید می دانم توالت مجهز به گرمکن صندلی، mp3 پلیر و ... جایی دیده باشید!


شرکت Kohler توالت فرنگی جدیدی را به بازار عرضه کرده است که به گونه ای می توان آن را یک پا گجت حسابی دانست. تمامی کارها و امکانات این توالت عجیب تنها توسط یک صفحه تمام لمسی رنگی کنترل می شود که تا فاصله شش متری از توالت قابل استفاده است (حتی کشیدن فلاش تانک!). از امکانات این توالت می توان به شیر داخلی قابل تنظیم، فلاش تانک دوبل با دو ظرفیت ۵ و ۲۲ لیتری، سیستم خشک کن، درب اتوماتیک، سیستم صوتی، ورودی mp3 پلیر، رادیو اف ام، گرمکن صندلی، بخاری پایین برای پاها و سیستم روشنایی اختصاصی اشاره کرد.


برای اینکه این توالت با امکانات مزدا 3 را در خانه تان داشته باشید، تنها کافی است ۶۴۰۰ دلار ناقابل از جیب مبارک هزینه کنید! با مراجعه به منبع می توانید فیلم و عکس های بیشتری از این ابزار های‪-‬تک (high-‬tech) را ببینید.

آشنایی با نوکیا X7


نوکیا X7

با شنیدن نام نوکیا به یاد شهرت و فروش بالای این شرکت می افتیم. همچنین به یاد سیمبیانی که نتوانست در تلفن های لمسی موفقیت چندانی کسب کند و نیز به یاد عزم استفان الوپ برای استفاده از ویندوز فون 7 به جای سیمبیان.

 

اما احتمالا باید برای انتهای این سال یا حتی سال بعد منتظر ویندوز فون های نوکیا باشیم. پس هنوز هم اندکی از عمر سیمبیان باقی مانده است. حالا وقتش رسیده که به دنبال معرفی نوکیا X7، کمی بیشتر با مشخصاتش آشنا شویم و ببینیم که این اسمارتفون با استفاده از نسخه جدید سیمبیان که Symbain Anna نام دارد می خواهد چه چیز های تازه ای را به کاربرانش هدیه کند.

ادامه مطلب ...

بلندترین ساختمان دنیا با ۱۶۰۰ متر ارتفاع در عربستان


Kingdom-tower

عربستان هم با شروع ساخت «برج پادشاهی» به کلوب کشورهای دارنده بلندترین آسمانخراش ها وارد شد. این برج که قرار است در شهر ساحلی جده ساخته شود، برای دولت عربستان بیش از ۳۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. قرار است بخش های مختلف این برج به عنوان دفاتر تجاری، منازل مسکونی و هتل مورد استفاده قرار گیرد.

ادامه مطلب ...

آنتن دهی تلفن همراه در تونل های مترو لندن تا المپیک ۲۰۱۲

Posted: 02 Apr 2011 01:22 AM PDT

اگر پیگیر خبرهای دنیای ورزش باشید، حتما می دانید که قرار است المپیک بعدی، تابستان ۲۰۱۲ در لندن برگزار شود و انگلیس مدتها است مشغول تدارک برنامه های مختلف، جهت آماده شدن برای این مراسم بزرگ است. شهردار لندن تصمیم گرفته است طی یک برنامه بلند پروازانه و پیچیده فنی، تمامی تونل های مترو لندن را تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار دهد.


شرکت چینی HUAWEI پیشنهاد کرده است که تجهیزات این پروژه ۸۱ میلیون دلاری را به رایگان در مترو لندن نصب کند. این شرکت می گوید که دستگاه ها هدیه میزبان قبلی المپیک به میزبان جدید خواهد بود. البته مطمئنا قرارداد نگهداری این شبکه در طولانی مدت به گونه ای خواهد بود که پاسخگوی این هزینه گزاف باشد. شهردار لندن می گوید که آرزو دارد اپراتورهای انگلیسی این کار را به همین شکل انجام دهند، که البته چندان مورد استقبال قرار نگرفته است.


خب، حالا دیگر حتی در تونل های متروی ۱۴۸ ساله لندن هم «هیچکس تنها نیست»!

تاریخچه مصور موس کامپیوتر

۳۰ سال از زمانی که شرکت زیراکس اولین موس تجاری دنیا را رونمایی کرد می گذرد. شاید اغراق نباشد که بگوییم موس طلیعه دار عصر جدیدی در دنیای کامپیوترهای شخصی بوده است. کاربرانی با کمترین دانش می توانند تنها از روی شکل ها و با کلیک کردن، کار با کامپیوتر را تجربه کنند.

ادامه مطلب ...

دستیابی گوگل به عدد ۱۰۰ میلیون فعال سازی اندروید


گوگل به احترام ۳۶ کارخانه تولیدی، ۲۱۵ اپراتور سرویس دهنده و ۴۵۰ هزار برنامه نویس و توسعه دهنده در سراسر دنیا، کلاه از سر بر می دارد و از آنها تشکر می کند. تعداد گوشی های تولید و فعال شده تحت سیستم عامل اندروید از مرز ۱۰۰میلیون عبور کرد. و در بالاترین رکورد روزانه بیش از ۴۰۰هزار تلفن همراه اندرویدی به بازار اضافه می گردد. باورتان می شود به همین زودی ۱۰۰ میلیون گوشی اندروید در دست کاربران تلفن همراه باشد؟ اینها آماری است که امشب گوگل در کنفرانس خبری اش اعلام کرد.


اندروید هم اکنون ۲۰۰هزار برنامه در مارکت خود دارد که تا به حال ۴.۵ میلیارد بار دانلود شده اند. دیروز هم خبر یکه تازی اندروید در بازار تلفن همراه هوشمند آمریکا منتشر شد. به نظر می رسد قطار موبایل گوگل با تمام توان به جلو می رود و هر لحظه سرعت اش بیشتر می شود. شما آینده این شرکت را در بازار موبایل چگونه پیشبینی می کنید؟

اورکلاک گلکسی اس 2: چیپی که تا 1.5 گیگاهرتز هم تاب آورد


اورکلاک گلکسی اس ۲

سامسونگ گلکسی اس II توانست، گوی سبقت را از رقیبان ربوده و تبدیل به قدرتمند ترین تلفن در دنیای اندروید شود. این موفقیت با استفاده از پردازنده جدید سامسونگ یعنی Exynos 4210 امکان پذیر شد. البته سامسونگ اول قصد داشت این مدل را به صورت 1 گیگاهرتزی عرضه کند. اما کمی بعد فرکانس پردازنده آن را به 1.2 گیگاهرتز تغییر داد. اما هنوز هم خبر های جالبی درباره اش می شنویم. از جمله این که این پردازنده توانسته است تا فرکانس 1.5 گیگاهرتز هم اورکلاک بشود.

 

در واقع Exynos 4210 یک پردازنده نیست، بلکه یک سیستم روی چیپ (SoC) است که دو هسته ی 1 یا 1.2 گیگاهرتزی از نوع کرتکس A9 را درخود جا داده است. اگر از کش (Cache) های آن بپرسید، باید به 32 کیلوبایت کش دستور العمل، 32 کیلوبایت کش داده (L1) و 1 مگابایت کش L2 اشاره کنیم. از امکانات دیگر آن می توان به پشتیبانی از 2 پورت 32 بیتی رم در رابط های LPDDR2/3 اشاره کرد. البته با سرعت 800 مگابیت بر ثانیه! لازم به ذکر است که واژه LP مخفف Low Power می باشد.

 

ادامه مطلب ...

نخستین کامپیوتر کوانتومی وارد بازار شد


پردازش کوانتومی و کامپیوترهای کوانتومی فناوری هایی هستند که همه فکر می کنیم آینده دنیای کامیپوترها را تشکیل داده اند. اگر به این آینده معتقد هستید باید بگویم که آغاز این دوران در مقابل شما است و هم اکنون به تصویر نخستین کامپیوتر کوانتومی نگاه می کنید که به صورت تجاری ساخته شده. احتمالا سال ها بعد از این کامپیوتر به عنوان یک محصول تاریخی نام برده می شود. ‏

شرکت D‪-‬wave سازنده این کامپیوتر است که نامش را D‪-‬Wave One گذاشته و با انتشار مقاله ای در مجله Nature کار خودش را در ساخت یک کامپیوتر کوانتومی اثبات کرده است. ‏

ادامه مطلب ...

تست ترمزهای بوینگ ۷۴۷ چگونه انجام می شود



همه هواپیماهایی که توسط کارخانه های مختلف تولید می شوند، باید یک دوره تست های ویژه سازمان بین المللی هواپیمایی یا ایکائو را بگذرانند. البته برخی شرکت های سخت گیر مانند بوینگ تست های ویژه ای را هم برای محصولات شان طراحی می کنند. بوینگ به تازگی دو هواپیمای جدید 747‪-‬8 قاره پیما و 747‪-‬8 باری تولید کرده است که احتمالا اواخر سال ۲۰۱۱ وارد خطوط هوایی آمریکا می شوند. این کارخانه هم اکنون در حال انجام آزمون های این محصولات در شرایط کاملا عملیاتی و واقعی است. یکی از تست های مهم هر هواپیما، کارکرد بهینه و موثر ترمزهاست. برای این کار هواپیما را با ظرفیت کامل بارگیری کرده و در لحظه آمادگی بلند شدن (Take off) آن را متوقف می کنند.

شیوه کار مهندسین آزمون بوینگ به این صورت است:


۱. آنها بوینگ ۷۴۷ باری را به باند بسیار طولانی فرودگاه کالیفرنیا منتقل می کنند.

‫۲. سپس هواپیما را تا آخرین حد ظرفیت پر می کنند. یعنی اینکه سوخت گیری را با ظرفیت کامل انجام داده و تا سقف محدودیت تیک آف هواپیما (یعنی ۴۴۲ تن) آن را بار می زنند. این مقدار ۱۳۹ تن بیش از حد معمول بارگیری بوینگ ۷۴۷ جدید است.

۳. حال ترمزهای هواپیما را باز کرده و ترمزهای کاملا کارکرده و مستعملی را به جای آن می بندند

۴. اکنون نوبت خلبان است تا بوینگ غول پیکر را به ابتدای باند پرواز هدایت کرده و ۴ موتور جنرال الکتریک آن را روشن کند. هر یک از این موتورها نیرویی برابر با ۱۱۸۴ کیلونیوتن آزاد می کنند.

۵. حرکت آغاز می شود و بعد از چند ثانیه هواپیما به سرعت ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت می رسد. این سرعت نقطه بدون بازگشت تیک آف است. حال کاپتان ترمزها را فعال می کند. البته این کار را بدون کاهش فشار موتورها انجام می دهد، زیرا این تست اختصاصا برای بدترین شرایط ترمزها طراحی شده است.


خب، نتایج کاملا رضایت بخش است. 747‪-‬8باری قبل از زمان مورد انتظار توقف می کند. ترمزهای مستعمل آن به اندازه ای داغ شده اند که به رنگ نارنجی روشن در آمده اند. دمای آنها به ۱۴۰۰ درجه سانتیگراد رسیده است. اما تنها مقداری دود ایجاد شده و هیچ نشانی از آتش نیست! جالب تر اینکه آتش نشان ها هم تا پنج دقیقه آنها را با آب خنک نمی کنند تا ببینند که آیا آتش سوزی اتفاق می افتد؟ زیرا این حداقل زمان لازم برای خروج خدمه از هواپیما است.


چرخ ها و ترمزها از کار افتاده اند و باید روانه زباله دانی شوند. اما بقیه هواپیما کاملا سالم است. پیشنهاد می کنم ویدیوی سایت گیزمودو را حتما ببینید.