بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

ماده ای جدید برای سرعت بیشتر در بازسازی

جمعه ۱۱ مارس ۲۰۱۱، ساعت 14:46 به وقت توکیو. شاید برای سال ها تصاویر زمین لرزه و سونامی ژاپن از یادمان نرود. خبری تکان دهنده که موجب حیرت بسیاری از مردم جهان شد و پس از آن تصاویری که روزنامه لیبراسیون فرانسه با کمک گوگل تهیه کرد و با حرکت موس می توانستید بیشتر به عمق این فاجعه در ژاپن پی ببرید. احتمالا مسئله ای که پس از دیدن آن تصاویر ذهن هر بیننده ای را به خود مشغول می کرد، زمان لازم برای بازسازی طیف گسترده ی ویرانی ها بود.

اصولا برای رسیدن به مقاومت نهایی بتن به ۲۸ روز زمان نیازمندیم. این مدت زمان شاید برای بازسازی های فوری، نظیر حوادث پس از زمین لرزه یا شرایط بحرانی، به هیچ وجه عدد قابل قبولی نباشد. حالا یک شرکت ژاپنی خبر از تولید ماده ای می دهد که می تواند یک بار دیگر موجب شگفتی مردم جهان نسبت به تحولات در سرزمین خورشید تابان بشود.

شرکت TIS & Partners LTD خبر از تولید ماده ای می دهد که با دمیدن CO2 در سیلیس (Silica) به ساختاری به سختی یک آجر و با شکلی نظیر آن منتهی می شود. با اضافه کردن یک ماده آلی مثل اپوکسین یا اتان، نه تنها شکنندگی آن از بین می رود بلکه ماده حداقل به مقاومت ۲.۵ برابری نسبت به بتن می رسد. فرآیندی که ما را در کمتر از یک دقیقه به نتیجه ی مطلوب می رساند.

ماده جدید در مقایسه با بتن بسیار سریع تر به مقاومت نهایی می رسد و در مقایسه با مواد سنتی مانند آجر که دارای مقاومت کششی بسیار کمی هستند، چند برابر بهتر عمل می کند. در نهایت کاربرد بسیار وسیع آن در بازسازی ها و ساخت پناهگاه های مورد نیاز پس از وقوع حوادثی مانند زمین لرزه و مقاومت مطلوب آن در برابر پس لرزه ها، ما را به تولید انبوه و سریع ماده ای امیدوار می کند که مطابق نیاز ما شکل می گیرد و تقریبا بی نیاز از حمایت آهن یا فولاد در سازه ها است و با عمر حداقلی ۵۰ سال می تواند از میزان خسارت ها پس از وقوع حوادث بکاهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد