بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

SanDisk اکسیر جوانی کامپیوتر های قدیمی


ورود تبلت ها و لپ تاپ ها، باعث شده است تا بازار کامپیوترهای دسکتاپ روز به روز کم رنگتر شود. ولی این بدان معنا نیست که آنها را به کلی به حاشیه برانیم. دسکتاپ های قدیمی، معمولا بعد از مدتی به سبب امکان پذیر نبودن ارتقا قطعات، از رده خارج می شوند و جای خود را به دستگاه جدیدتر می دهند.

طی سالهای اخیر درایو های SSD پیشرفت چشمگیری داشته اند و نسبت به قبل، قیمت شان مقرون به صرفه تر شده است. پس بهتر است به جای ارتقا پردازنده و حافظه رم کامپیوتر قدیمی تان به فکر جایگزینی هارد درایو خود با یک SSD پر سرعت باشید. امروز شرکت SanDisk آخرین مدل SSD خود را با نام UltraSSD به بازار معرفی کرد تا بتواند جان تازه ای به کامپیوتر شما ببخشد.


این درایو که می تواند ۲۸۰ مگابایت اطلاعات را به صورت ترتیبی در ۱ ثانیه بخواند، دارای سرعت ۲۷۰ مگابایت بر ثانیه برای ذخیره اطلاعات است. این دیسک ها مجهز به درگاه اتصال SATA II می باشند که در ۳ حجم به بازار عرضه خواهد شد و قیمت آنها بین ۱۳۰ تا ۴۵۰ دلار برای حجم های ۶۰، ۱۲۰ و ۲۴۰ گیگابایت خواهد بود.

متاسفانه بازار SSD ها هم همچون پردازنده ها درگیر اعداد و ارقام تجاری شده است و این اعداد تنها زمان کپی کردن فایل ها نمایان می شوند و آنها را در فعالیت های روزانه نمی توان پیدا کرد. معیار علمی و عملی برای سنجش راندمان SSD را می توان IOPS بر شمرد. این عدد نمایانگر حداکثر توانایی درایو در اجرای عملکرد های خواندن و یا نوشتن در ثانیه است، که گاهی اوقات در تفکر عمومی از آن به عنوان میزان راندمان درایو در ذخیره و بازیابی اطلاعات به صورت تصادفی یاد می شود.

به خاطر داشته باشید که هنگام خرید قطعات کامپیوتر، گول اعداد و ارقام تجاری آنها را نخورید، بهتر است به اینترنت مراجعه کنید و بنچ مارک های آنها را با هم مقایسه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد