بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

سن کشیدن سیگار در بین جوانان ایرانی به 13 سال رسید

تهران - مسوول دبیرخانه کنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سن کشیدن سیگار در بین جوانان ایرانی به 13 سال رسیده است.
سن کشیدن سیگار در بین جوانان ایرانی به 13 سال رسید
' خدیجه محصلی ' به مناسبت هفته مبارزه با دخانیات (سه تا 10 خرداد)در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: شرکت های تولیدکننده مواد دخانی در تبلیغات خود جوانان و زنان را مورد هدف قرار داده اند و هم اکنون میزان گرایش جوانان و نوجوانان به مصرف سیگار افزایش یافته و شمار مصرف کنندگان آن رو به رشد است.
وی با بیان اینکه بسیاری از نوجوانان از روی کنجکاوی کشیدن سیگار را برای نخستین بار تجربه می کنند، اظهار داشت: بر اساس بررسی های وزارت بهداشت، 2/14 درصد افراد بالای 15 سال در کشور سیگاری هستند که سه درصد آنان، زن و سه درصد را افراد 13 تا 15 ساله تشکیل می دهند.
محصلی ادامه داد: شرکت های تولیدکننده مواد دخانی در تبلیغات خود از ترفندها و الفاظی استفاده می کنند که مورد توجه جوانان به ویژه زنان است، به گونه ای که مصرف سیگار از سوی زنان را نشان دهنده نبود تفاوت بین مرد و زن تلقی کرده و کشیدن سیگار را کسب قدرت و بزرگنمایی عنوان می کنند.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت تصریح کرد، تولیدکننده های بزرگ سیگار در کشور، از تبلیغات دیگری مانند'کشیدن سیگار موجب لاغری می شود'، استفاده می کنند، در صورتی که مصرف سیگار علاوه بر این که موجب لاغری کاذب می شود، زیان های جبران ناپذیری در افراد ایجاد می کند.
محصلی به خانواده ها هشدار داد، سیگار زیان های بسیاری روی سلامتی فرد دارد در حالی که نوجوانان در برابر این زیان ها، بسیار آسیب پذیرتر هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد