بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

5 استفاده برتر از WiFi که فقط به اینترنت محدود نمی شود


این که در هر وقت و هر جایی، قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشیم، واقعا فوق العاده است. اما این تنها هدیه ای نیست که تکنولوژی وای-فای به ما می دهد. مسلما وجود شبکه های بی سیم در منازل و سایر مکان ها، پتانسیل بالایی را برای انجام کار های گوناگون به ما می دهد. اما اکثر افراد فقط از جنبه دسترسی به اینترنت به موضوع نگاه می کنند. پس برای یافتن 5 مورد از بهترین کاربرد های وای.فای، با ما همراه باشید. این موارد به شما ایده های جالبی خواهد داد که چگونه استفاده های مفید دیگری هم از شبکه بی سیم خانگی تان بکنید.

 

1. همگام سازی تصاویر، آهنگ ها و سایرفایل های با اسمارتفون و بدون USB:

4.jpg

در عصر نسل اول iPod، همگام سازی موزیک (یا فایل های دیگر) بین کامپیوتر و دستگاه های پرتابل، نیاز به اتصال با کابل USB داشت. اما همگام سازی Wi-Fi امروزه کاملا نیاز ما را به سیم از بین می برد. حالا می توانید تلفن اندرویدی خود را با آیتیونز یا Winamp سینک کنید. از این گذشته، اپلیکیشن های بیشماری وجود دارند که قابلیت دسترسی به کارت SD را هم به کاربران اندروید می دهند. برنامه هایی مانند: WiFi File Explorer , Dazzboard , Android Manger WiFi و ...

 

2. انتقال بیسیم تصاویر از دوربین دیجیتال شما:

3.jpg

یکی از کار های آزار دهنده این است که برای دسترسی به اطلاعات دوربین دیجیتال خود، باید حتما از یک یا چند کانکتور استفاده نمایید. کارت هایی مثل Eye-Fi توانسته اند کار ها را بسیار آسان کنند. Eye-Fi اولین مموری کارت بی.سیم است. البته منظور این نیست که بدون سیم به دوربین شما متصل خواهد شد، در واقع پس از قرار دادن این کارت در دوربین، به طور خودکار با شبکه فای.فای شما ارتباط برقرار کرده و فیلم یا تصاویر را به آیفون، آیپد، کامپیوتر یا دستگاه های اندرویدی شما می فرستد. ضمنا این امکان وجود دارد که آن را برای آپلود مستقیم تصاویر به سایت هایی مانند Flickr, Facebook و Picasa تنظیم کنید.

 

3. استریم صوتی به هر اسپیکری در خانه:

1.jpg

زمانی که استریم کردن ویدئو تقریبا تبدیل به کاری روزمره شده است، استریم صوتی کاری بدوی به شمار می رود. اگر از امکانات استریمینگ iTunes استفاده نمی کنید، AirPort Express اپل می تواند هر موزیکی را به هر اسپیکری که می خواهید بدهد. البته، اگر شما از طرفداران اپل نیستید یا به هر دلیلی تمایلی به استفاده از این محصول ندارید، می توانید همیشه از یک روتر معمولی برای این کار کمک بگیرد. راه دیگری هم وجود دارد. هر وقت که اراده کنید، می توانید از آیپاد یا آیفون یا آیپد خود، موزیک ها را به کامپیوتر استریم نمایید.

 

4. اشتراک گذاری فایل ها با کامپیوتر های نزدیک

6.JPG

اگر می خواهید چیز هایی غیر از ویدئو را بین پی.سی ها به اشتراک بگذارید، چندین نوع گزینه برای انتقال فایل ها وجود دارد. البته سریع ترین روش برای این کار، اشتراک گذاری فایل ها روی یک شبکه وای فای یکسان است. (از نوع ad-hoc) این کار آسان ترین راه برای دریافت فایل از یک کامپیوتر دیگر است. البته اگر دوست داشته باشید، می توانید از دراپ باکس هم برای این کار بهره بگیرید. اما توجه کنید که این کار نیاز به آپلود فایل ها روی سرور و دانلود مجدد آن ها از یک کامپیوتر دیگر دارد. اما جالب است که در بخش تنظیمات دراپ باکس گزینه ای وجود داره به نام Sync Over WiFi اگر آن را روشن کنید دراپ باکس تشخیص می دهد که دو کامپیوتر شما در یک شبکه خانگی هستند و کار انتقال فایل را خیلی سریع تر از طریق شبکه وای فای انجام می دهد.

 

5. TeamViewer:

5.JPG

Team Viewer یکی از جالب ترین و کاربردی ترین نرم افزار ها برای کنترل کامپیوتر از راه دور می باشد.البته با این نرم افزار می توانید هم از طریق اینترنت و هم از طریق شبکه های محلی با کامپیوتر های دیگر ارتباط برقرار کنید. اگر کامپیوتری که با آن ارتباط برقرار می کنید و همچنین دستگاه شما، از یک شبکه استفاده کنند، سرعت انتقال اطلاعات بسیار بالاتر رفته و اعتبار اینترنتی شما هم مصرف نخواهد شد. خدمات انتقال داده این نرم افزار، به ویژه برای انتقال داده ها از کامپیوتر به اسمارتفون و ... موثر واقع خواهد شد. پس از آن غافل نشوید.

 

شما چه کاربرد های جالب دیگری را برای شبکه های وای فای می شناسید؟ با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد