بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

خود درمانی در آشپرخانه(حتما بخوانید)



همه ما وقتی می‌خواهیم مشکل سوزش معده‌مان را حل کنیم، یا دندان‌های‌مان را سفید کنیم یا پوست‌ خودمان را شفاف کنیم سراغ داروخانه‌ها می‌رویم اما می‌دانید بسیاری از مشکلات معمول خودتان را می‌توانید با ساده‌ترین مواد‌غذایی و وسایل در دسترس‌تان حل کنید؟ این یک نسخه طبیعی برای حل بسیاری از مشکلات شماست.






عسل فقط برای خوردن نیست
  • زخم‌های کوچک را با عسل درمان کنید
عسل یک خاصیت جالب ضدمیکروبی دارد. در واقع عسل نمی‌گذارد باکتری‌ها به آب‌ که عامل اساسی در تقسیم و تکثیر آنهاست دسترسی داشته باشند. مطالعات نشان می‌دهد، پوشاندن زخم‌های کوچک با عسل و سپس بانداژ تمیز آن باعث پیشگیری از بروز عفونت در محل زخم می‌شود، البته حواس‌تان باشد که در مورد کودکان زیر یک سال اصلا از این شیوه استفاده نکنید چرا که خطر ابتلا به بیماری خطرناک کزاز در این گروه سنی وجود دارد.




شیر، سوختگی را درمان می‌کند
  • آفتاب‌سوختگی یا سوختگی‌های کوچک را با شیر درمان کنید
یک راه مناسب برای کم‌کردن مشکلات سوختگی‌های کوچک این است که پارچه‌ تمیز یا پانسمان ضدعفونی را در شیر سرد فرو ببرید و آن را روی پوست سوخته بگذارید (خنک‌بودن شیر باعث کاهش تورم ناشی از سوختگی می‌شود، اسید لاکتیک موجود در شیر هم اثر ضدالتهابی دارد و از شدت ضایعه می‌کاهد). یک راه جایگزین هم وجود دارد؛ روغن زیتون دارای موادی طبیعی در ساختار خود است که اثر ضدالتهابی دارد، البته یادتان باشد که حتی برخی آفتاب‌‌سوختگی‌ها هم اگر شدید باشند، می‌توانند خطرناک باشند و برای معالجه آن‌ها باید حتما به متخصص پوست مراجعه کنید.



دست‌های‌تان را با شکر زیبا کنید
  • دست پوسته‌پوسته‌شده‌تان را با شکر خوب کنید
وقتی دست‌تان پوسته‌پوسته شد یا سر انگشتان شما حالت فلس‌مانند و پوسته‌پوسته پیدا کرد، دست‌تان را خیس کرده و سپس شکر را روی آن بمالید. شکرخاصیتی دارد که سلول‌های مرده پوست و پوسته‌پوسته‌ها را پاک کرده و پوست دست را صاف می‌کند. البته اگر به دمارارا، نوعی شکر تیره‌ که دانه‌های تیز دارد، دسترسی دارید بهتر است از این نوع شکر استفاده کنید. در کل شکر قهوه‌ای که در مغازه های فروش لوازم شیرینی‌پزی و آشپزی در دسترس است برای این کار بهتر است.




روغن زیتون روی پوست شما
  • پوست و لب خشک‌تان را با روغن زیتون بهبود بخشید
روغن زیتون از لحاظ ترکیب خیلی شبیه چربی پوست طبیعی انسان است. گرمای زیاد یا صابون‌ها و شوینده‌های قوی این لایه چربی محافظ پوست را از بین می‌‌برند. برای حل این مشکل چند قطره روغن زیتون در کف دست خودتان بریزید و آن را روی پوست خود بمالید. این روغن پوست را نرم می‌کند و باعث می‌شود که یک لایه مرطوب محافظ روی پوست شکل بگیرد.



مشکل تابستانی‌تان را حل کنید

  • بوی بد زیر بغل‌تان را با سرکه سیب برطرف کنید
مشکل بوی نامناسب زیر بغل شما ناشی از تعریق نیست بلکه ناشی از باکتری‌هایی است که در محل تعریق روی پوست هستند و عرق بدن را تجزیه می‌کنند و باعث به‌وجود آمدن بوی بد می‌شوند. برای حل این مشکل یک پارچه کتانی را داخل سرکه سیب کنید و آن را زیر بغل خود به دقت بمالید. ترکیبات موجود در سرکه سیب اجازه تکثیر را از باکتری‌ها می‌گیرد و باعث می‌شود که مشکل بوی بد زیر بغل شما از بین برود، در ضمن نگران بوی تند سرکه سیب نباشید، این بو خیلی زود برطرف می‌شود.

شیوه جایگزین هم استفاده از پاشیدن سودا با آب پاش به زیر بغل است که می‌تواند باعث کاهش مشخص میزان باکتری‌ها در محل و در نتیجه کاهش بوی نامناسب شود.




دیگر نخارانید
  • جای گزیدگی حشرات را با سرکه سیب درمان کنید
یک دستمال کاغذی یا پارچه تمیز و ترجیحا ضدعفونی‌شده را در سرکه سیب خیس کرده و آن را روی جای گزیدگی حشرات بگذارید. سرکه سیب یک اسید است و اسیدی‌بودن این مایع باعث کاهش تورم موضع گزیده‌شده می‌شود. در عین حال سرکه سیب نوعی مواد طبیعی در خود دارد که باعث کاهش احساس خارش در موضع گزیدگی شده  و باعث می‌شود از گسترش ضایعه که بر اثر خاریدن مدام ایجاد می‌شود جلوگیری شود.



پای ورزشکاران با سرکه ضدعفونی می‌شود
  • مشکل عفونت پای‌تان را حل کنید
یک مشکل شایع خانم‌ها، ‌به‌خصوص خانم‌هایی که زیاد ورزش می‌کنند، بیماری قارچی پاها و ناخن‌هاست که به بیماری «پای ورزشکاران» شهرت دارد. برای حل این مشکل محلولی از یک چهارم سرکه سیب و سه‌چهارم آب درست کنید و پای‌تان را در آن بگذارید. این محلول قارچ‌های بیماری‌زا را از بین می‌برد. حتی اگر دچار عفونت قارچی شده‌اید هم اگر پای خودتان را در این محلول بگذارید برای مدتی احساس بهبود خواهید داشت. در واقع محققان طب طبیعی می‌گویند، اگر یک ساعت پای‌تان را در یک تشت حاوی این محلول قرار دهید احساس بسیار خوبی خواهید کرد. البته یادتان باشد، این محلول فقط حالت بهبود نسبی در شما ایجاد خواهد کرد و مشکل شما تا زمانی که علت اصلی ایجاد مشکل (که می‌تواند کفش نامناسب، جوراب نامناسب و... باشد) برطرف نشود، حل نخواهد شد.




کفش‌های‌تان دیگر بو نمی‌دهد
  • بوی بد پا را با سودا برطرف کنید
برخی از افراد به‌رغم استحمام مکرر و استفاده از وسایل بهداشتی مناسب، باز هم از بوی بد پای خود ناراحت هستند مشکل بسیاری از این افراد با آب گازدار و سودا حل می‌شود. برای این کار می‌توانید پای خودتان را در یک تشت سودا قرار دهید اما حواس‌تان باشد، مدت زیادی پای‌تان را در این محلول قرار ندهید.

یک راه دیگر این است که در کفش‌های‌تان قرص یا پوست پرتقال قرار دهید. یک شب تا صبح قرص پرتقال یا پوست‌پرتقال تازه را در کفش خودتان بگذارید تا بوی بد کفش‌تان برطرف شده و بوی مناسبی در کفش‌‌تان ایجاد شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد