بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

افراد شاغل صبح‌ها ورزش نکنند

به دلیل تخلیه انرژی هنگام ورزش صبحگاهی بهتر است افراد شاغل برنامه ورزشی خود را برای عصرها تنظیم کنند.

سه نسل: اگر ورزش بیش از ۲۰ دقیقه یا نیم ساعت به صورت شدید ادامه یابد خود به خود باعث تخلیفه انرژی ۵۰۰ تا هزار کالری در افراد می‌شود که این امر می‌تواند برای شاغلان در آغاز برنامه‌های شغلی مشکلاتی ایجاد کند.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران گفت: به دلیل تخلیه انرژی هنگام ورزش صبحگاهی بهتر است افراد شاغل برنامه ورزشی خود را برای عصرها تنظیم کنند.




لطفعلی پورکاظمی اظهار داشت: شرایط مکانی و زمانی ورزش برای افراد بستگی به موقعیت فرد دارد مثلأ کسانی که شاغل هستند و باید ۸ ساعت در روز فعالیت کاری داشته باشند بهتر است برنامه ورزشی سنگینی در ساعات اولیه صبح انجام ندهند.

وی افزود: انجام فعالیت ورزشی سنگین در ساعات نخست صبحگاهی باعث تخلیه یک هزار کالری انرژی ذخیره شده افراد می‌شود و این افراد برای آغاز فعالیت کاری خود در محل شغلی با دردهای عضلانی و کوفتگی مواجه می‌شوند.

پورکاظمی تصریح کرد: توصیه می‌شود افراد عادی جامعه از جمله شاغلان برنامه‌های ورزشی خود را برای عصرها تنظیم کنند با این حال برخی افراد از دوران کودکی عادت کرده‌اند که صبح زود یک ربع تا ۲۰ دقیقه در محوطه پارک یا داخل باشگاه‌های نزدیک منزلشان برای شادابی صبحگاهی نرمش و ورزش کنند که این امر به دلیل عادت داشتن این افراد مشکلی ندارد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران خاطرنشان کرد: اگر ورزش بیش از ۲۰ دقیقه یا نیم ساعت به صورت شدید ادامه یابد خود به خود باعث تخلیفه انرژی ۵۰۰ تا هزار کالری در افراد می‌شود که این امر می‌تواند برای شاغلان در آغاز برنامه‌های شغلی مشکلاتی ایجاد کند که توصیه می‌شود افراد شاغل برنامه‌های ورزشی خود را در ساعات عصر تنظیم کنند ولی این مسئله برای ورزشکاران حرفه‌ای کاملاً معکوس است زیرا ورزشکاران حرفه‌ای باید در دو نوبت صبح و عصر تمرین جدی و قوی برای تقویت و ارتقا سرعت در فعالیت‌های بدنی و ورزشی خود داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد