بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بوسه‌ی زنان ژاپن بر جام قهرمانی فوتبال جهان

فینال ششمین دوره از مسابقات جام جهانی فوتبال زنان میان تیم‌هایی برگزار شد که تنها شماری از کارشناسان انتظار راهیابی آنان به پیکار نهایی را داشتند: آمریکا و ژاپن. داوری دیدار نهایی را بابیانه اشتاین‌هاوس از آلمان بر عهده داشت که یکی از بهترین داوران این دوره از مسابقات محسوب می‌شد.
آمریکاییان که در مرحله‌ی نیمه‌نهایی از سد فرانسه گذشته بودند، نیمه نخست را توفانی آغاز کردند. ۳۰ ثانیه از آغاز بازی نگذشته بود که لورن چینی، ملی‌پوش آمریکا در پی حرکتی انفرادی فرصتی خوب را برای گشودن دروازه ژاپن از دست داد. او در دقیقه هشت نیز شوتی مهیب روانه دروازه ژاپن کرد که با فاصله‌ای کم از روی تیر دروازه گذشت.

 



۴۹ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه فرانکفورت در طول ۴۵ دقیقه اول شاهد چندین فرصت طلایی ملی‌پوشان آمریکا بودند که همگی بی‌نتیجه ماند. یکی از صحنه‌های دیدنی نیمه اول، شوت سنگین وومبک، یکی از ستارگان آمریکا بود که در دقیقه ۲۸ تیر افقی دروازه ژاپن را لرزاند.


تیم فوتبال زنان ژاپن یکشنبه شب در فینال بازی های جام جهانی فوتبال آلمان با نتیجه سه بر یک در ضربات پنالتی بر تیم فوتبال زنان ایالات متحده آمریکا پیروز شد.

دو تیم در پایان وقت اضافی دو بر دو مساوی کرده بودند.


پیش از این، تیم فوتبال زنان سوئد با نتیجه دو بر یک، تیم فوتبال زنان فرانسه را شکست داده بود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد