بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

پیش‌بینی‌های ادیسون درباره سال ۲۰۱۱

در ۲۳ ژون ۱۹۱۱، روزنامه «Miami Metropolis» از «توماس ادیسون» می‌خواهد جهان ۱۰۰ سال بعد را تشریح کند. و ادیسون درباره اتوموبیل‌های پر رونق آینده، طلوع فولاد و مرگ موتورهای بخار، پیش بینی‌های شگفت انگیزی می‌کند. شاید شگفت‌انگیزترینش درباره کتاب‌های ۲۰۱۱ باشد؛ کتاب‌هایی با ضخامت ۲ اینچ.
در زیر قسمتی از پیش‌بینی‌های ادیسون را خواهید خواند. 

در ۲۰۱۱، قطارها در صورتی دوام می‌آورند که با سرعت باورنکردنی‌ای توسط نیروی الکتریسیته حرکت کنند، نیرویی که توسط چرخ‌های آبی تامین می‌شود (همچنین نیروی محرک تمام ماشین‌آلات جهان همین خواهد شد).
اما مسافران آینده میل به چنین سفرهای زمینی ندارند. آنها از طریق آسمان پرواز خواهند کرد، سریع‌تر از هر پرستویی و با سرعت ۲۰۰ مایل در ساعت و در وسایل نقلیه‌ی غول پیکری که به مسافران این امکان را می‌دهد که صبحانه‌شان را در لندن میل کنند، مسولیت حرفه‌ای‌شان را در پاریس به انجام برسانند و نهارشان را هم در Cheapside (یکی از خیابان‌های لندن) میل کنند.
خانه‌های قرن بعد از پی تا اتاق زیر شیروانی از فولاد، با یک ششم قیمت فعلی، بهره خواهند برد. نوزاد قرن ۲۱ امی در گهواره‌ی فولادی تکان خواهد خورد. پدرش بر روی صندلی فولادی در جوار میز غذاخوری فولادی خواهد نشست. اتاق مادرش به شکل مجللی به لوازم فولادی‌ای مجهز و تزیین خواهد شد که ماهرانه با ظاهر چوبی جلا داده شده است.
کتاب‌های قرن ۲۱، تماما با برگه‌هایی از نیکل چاپ خواهند شد. برای نگه‌داشتن بسیار سبک خواهند بود تا خواننده بتواند از یک کتابخانه کوچک لذت ببرد. یک کتاب با ضخامت دو اینچ، ۴۰ هزار صفحه خواهد داشت، که برابر است با یکصد جلد؛ ضخامتی با مجموع ۶ اینچ برای تمام محتوای «دانشنامه بریتانیکا» کافی خواهد بود. و هر جلد وزنی کمتر از یک پوند خواهد داشت.

اگر شما هم گمان می‌برید پیش‌بینی آینده، آن هم ۱۰۰ سال بعد، کار آسانی است، جهان سال ۲۱۱۱ را تشریح کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد