بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

مصاحبه ای کوتاه با شیرین بینا و دخترش+عکس

برای دیدن عکس در سایز بزرگ لطفا روی عکس کلیک کنید

http://dl.funmehr.com/aks2/shirinbina01.jpg

فارس سینما-به سراغ شیرین بینا بازیگر خوب سینما و تلویزیون ایران که این روزها مشغول بازی در چند مجموعه تلویزیونی می باشند می رویم تا ببینیم خانم بینا همانند دخترش در گذشته در درس های مدرسه فعال بوده است یا خیر.

بقیه در ..

خانم بینا از دوران مدرسه چه خاطره ای در ذهن شما مانده است؟
شیرین بینا:خاطره جذابی که از دوران مدرسه در ذهن من همیشه مانده است که معمولا با شاگرد کناری دوست می شدیم و زمانی که معلم درس می داد,چون نمی توانستیم با هم صحبت کنیم,گوشه کتاب ها برای هم می نوشتیم و حرفهایمان را اینطوری به گوش هم می رساندیم و حالا که به آن فکر می کنم,احساس خوبی به من دست می دهد و برایم تبدیل به یک خاطره به یاد ماندنی شده است.
پس فکر می کنم شاگرد شلوغی هم بودید,درسته؟
شیرین بینا:نه(با خنده),خوب هر شاگردی در مدرسه شلوغی های خودش را دارد و زمانی جالب هستش که نامه می دهند و باید اولیا به مدرسه بروند,وای چه شود(با خنده).
فکر می کنید کتاب های درسی امروزه همانند قبل خاطره ساز هستند؟
شیرین بینا:فرزندان ما هنوز هم در این سال ها همان قصه های پرخاطره زمان مدرسه مادرها را در کتاب های درسی شان دارند.همه ما از زمان مدرسه تصمیم کبری و چوپان دروغگو را به یاد می آوریم.این قصه ها تا امروز و فرداها همراه بچه ها هستند.تنها شاید به نسبت تغییر بعضی از متون درسی,قصه های جدیدی برای بچه ها نوشته شده تا آنها هم مثل مادرهای خود این قصه ها را تا زمان فرزندانشان ببرند و برایشان ایجاد خاطره کنند.
دخترتون هم  از قصه های کتاب های درسی خاطره دارد؟
شیرین بینا:دخترم پریناز با اینکه چندین سال پس از من به مدرسه رفته,هنوز هم داستان های زمان مدرسه ما مثل دهقان فداکار و تصمیم کبری را دوست دارد و از آن خاطره دارد.حتی به خاطر دارم چند سال پیش وقتی فریدون حسن پور فیلم این قصه را ساخت,پریناز با ذوق و شوق آن را تماشا می کرد.فکر می کنم امروزه زمانی که بچه ها به سن ۱۷ و ۱۸ سالگی می رسند دوران تحصیل برای آنها جذابیت خاصی داشته باشد ولی ناگهان استرس کنکور و سخت گیری های بی مورد این دوران را برای بچه ها زجر آور می کنند.باید با روش های خاص خود با بچه ها رفتار کنیم تا بتوانند بدون هیچگونه زجر و ناراحتی این دوران را با خاطرات شیرین سپری کنند و به تحصیلات خود ادامه بدهند.
آیا شما در گذشته همانند دخترتون خوب درس می خواندید یا نه؟
شیرین بینا:تقریبا آره,ما آن زمان درس را می گذاشتیم شب امتحان و آن شب آنقدر درس می خواندیم تا نمره بالایی بگیریم(با خنده).

برای دیدن عکس در سایز بزرگ لطفا روی عکس کلیک کنید

http://dl.funmehr.com/aks2/shirinbina02.jpg

نوشته های جدید مرتبط با این موضوع :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد