بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

تبلیقات مبارزه علیه فقر

در حالی که استفاده از طراحی به عنوان ابزاری برای وادار و ترغیب ما به خرید، خرید و خرید هر چه بیشتر محصولات مورد استفاده قرار می گیرد، اما کمتر از آن به عنوان یک پل ارتباطی برای انتقال یک پیام و تشویق به انجام کار مثبت استفاده می شود. در اینجا 23 نمونه بسیار منحصر به فرد را مشاهده می کنید که از طراحی کرافیکی نه برای فروش محصولات بلکه برای مبارزه علیه فقر بهره گرفته شده است.


 

1. صلیب سرخ

سازمان صلیب سرخ در کشور پاکستان از این آگهی تبلیغاتی به منظور تشویق و ترغیب مردم به کمک کردن به افراد نیازمند در زمستان استفاده کرده است.



2. صلیب سرخ

این تبلیغ توسط سازمان صلیب سرخ به هدف جذب نسل جوان برای کمک به افراد بی بضاعت و فقیر ارائه شده است.



3. کودک کارگر

به منظور بالا بردن سطح آگاهی مردم در مورد کودکان کارگر، مجلس هلند دستور داده تا این آگهی تبلیغاتی را روی درب های گردان نصب کنند.



4. بی خانمانی در پرتغال

این آگهی تبلیغاتی ابتکاری و هوشمندانه روی درب سطل های زباله نصب شده است که از مردم تقاضای کمک می کند.



5. بی خانمانی در انگلیسی

این برچسب ها در سراسر معابر و فروشگاه های کشور انگلستان نصب شده است. جمله "زباله شما غذای یک نفر دیگر است" روی آن حک شده است.



6. کودکان برزیلی

به منظور کمک به کودکان خیابانی، این آگهی تبلیغاتی روی آسفالت خیابان چسبانده شده است. در این آگهی می خوانید: "به این کودک کمک کنید تا از خیابان بگریزد". هدیه به کودکان روستایی در برزیل.



7. توجه

این یک آگهی تبلیغاتی جالب است. این آگهی روی یک مقوای نازک شبیه آنچه افراد بی خانمان برای خوابیدن از آن استفاده می کنند طراحی شده است.



8. بی خانمانی در هند

از این بیل بورد در کشور هندوستان و به منظور افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به افزایش میزان بی خانمانی و فقر این کشور استفاده شده است.



9. ارتش نجات بخش

یکی دیگر از آگهی های تبلیغاتی فوق العاده ابتکاری توسط ارتش نجات بخش برای کمک به جذب پشتیبانی و حمایت برای مبارزه با بی خانمانی در کشور برزیل استفاده شده است.



10. بی خانمانی در آمریکا

بی خانمانی فقط در کشورهای دیگر نیست. این آگهی تبلیغاتی روی سطل های زباله در ایالات متحده امریکا چسبانده شده است.



11. برنامه غذایی جهان

در این آگهی می خوانید: "رهایی آنها از سوء تغذیه و تنگدستی در دستان شماست".



12. سازمان تامین اجتماعی بروکلین

این ژاکت اوریگامی از یک برگه چک شخصی ساخته شده است. در این آگهی می خوانید: "فقط مقدار کمی از پول شما می تواند به نیازمندان کمک کند".



13. کودک گرسنه در برلین

این کیف دستی تبلیغاتی برای تشویق و ترغیب مردم برلین به حمایت از کودکان گرسنه طراحی شده است.



14. دستمزد کار سازمان ملل برای مهاجران و آوارگان

این آگهی برای کمک به افزایش حقوق مهاجران و آوارگان طراحی شده است.



15. یونیسف

یک آگهی تبلیغاتی که به موضوع آب آلوده می پردازد. در این آگهی می خوانید: "آب آلوده کودکان را بیشتر از جنگ به کشتن داده است".



16. موسسه خیریه پدر Bob Maguire

یک آگهی تبلیغاتی دیگر روی سطل زباله برای بالا بردن آگاهی مردم در مورد معزل بی خانمانی. در این آگهی می خوانید: "برای یک بی خانمان هر روز به مثابه یک درگیری و جنگ است. به ما در اطعام افراد بی خانمان یاری رسانید".



17. بی خانمانی در دن ور

حروف این آگهی تبلیغاتی با استفاده از عکس افراد بی خانمان درست شده است. با کمک کردن یک نفر به یکی از آن ها، یکی از این عکس ها حذف می شود.



18. WSSCC: نوزادان

یک آگهی با هدف کمک به بهبود و رعایت بهداشت آب.



19. صلح بین المللی برای بی خانمانی

یک آگهی تبلیغاتی ابتکاری و هوشمندانه. درپوش فنجان های قهوه شبیه ظرفی طراحی شده که بی خانمان ها پول های خردی را که از مردم گرفته اند را در آن می ریزند.



20. اتحاد بر ضد فقر در بلژیک

یک آگهی تکان دهنده که به منظور افزایش آگاهی مردم در مورد فقر در بلژیک ارائه شده است. محتوای این آگهی این است: "شمارش پول های خرد هر روز کار جذابی نیست".



21. عفو و بخشش بین المللی

این آگهی تبلیغاتی به منظور ترغیب و تشویق مردم برای کمک به کمپ های مهاجران و آوارگان طراحی شده است. محتوای این آگهی این است: "این جا جایی است که من کمک کردم تا یک کمپ مخصوص مهاجران و آوارگان پاکستانی ساخته شود".



22. ارتش نجات بخش

هدف از این آگهی تبلیغاتی تشویق مردن به اهدای لباس های قدیمی و کهنه برای افراد بی خانمان است. متن این آگهی این است: "هر لباس قدیمی و کهنه هم کار خود را انجام می دهد".



23. بانک غذای اسرائیل

یکی دیگر از آگهی هایی تبلیغاتی با موضوع بی خانمانی. در این آگهی می خوانید: "افراد بسیار زیادی هستند که غذای خود را در خیابان ها می خورند".

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد