بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بیشترین عبارات جستجو شده در ایران و جهان در سال ۲۰۱۰

همه ساله در انتهای سال میلادی، رسم بر این است که موتورهای جستجو آماری را از بیشترین کلمات جستجو شده سرویس خود اعلام می‌نمایند تا کاربران را از میزان جستجوهای مختلف کلمات آگاه سازند. پس از اینکه یاهو چند روز گذشته آمار خود را ارائه داد، گوگل نیز از این قافله عقب نماند و لیست کامل بیشترین کلمات جستجو شده در سال ۲۰۱۰ را در سایت خود منتشر کرد. لیستی بسیار جالب بر پایه HTML5 و کاملا تعاملی!

googles-top-searches-2010.jpg

 

در این فهرست بلند بالا که بر اساس دسته‌بندی‌های مختلفی چیده شده می‌توانید با انتخاب یکی از کشورهای مورد نظر، علاوه بر آمار جهانی، آمار منطقه‌ای از بیشترین جستجوها را نیز داشته باشید. ما به ترتیب پیش می‌رویم.

در سال ۲۰۱۰ بیشترین جستجوی جهانی به ترتیب مربوط به ۵ عبارت World Cup، Vancouver Olympics، Haiti Earthquake، Haiti Earthquake و Ash Cloud است. فکر کنم معانی واژه‌ها آنقدری واضح باشد که نیازی به توضیح نداشته باشند. اما بیشترین رشد جستجوها به ترتیب مربوط به کلمات Chatroulette، iPad، Justin Bieber، Nicki Minaj، Friv، Myxer، Katy Perry، Twitter، Gamezer و Facebook است که به عنوان ۱۰ عبارت با بیشترین رشد نسبت به سال گذشته معرفی شده‌اند.

در بین ۱۰ عبارت برتر جستجو شده در زمینه الکترونیک و فناوری نیز به کلمات iPad، iphone 4، nokia 5530، htc evo 4g، nokia n900، blackberry apps، duracell mygrid، 트위터 (به زبان کُره‌ای یعنی توییتر!)، otterbox و pdanet برمی‌خوریم. در مورد بیشترین جستجو در زمینه افراد سرشناس نیز گوگل فهرست خود را اینگونه منتشر کرده است: justin bieber، katy perry، selena gomez، kim kardashian، eminem، lady gaga، miley cyrus، taylor lautner، megan fox و robert pattinson.

متاسفانه در فهرست صفحه Zeitgeist و در بین ۵۶ کشور پیشنهادی گوگل، خبری از آمار کشور ایران به طور مستقیم نیست نیست بنابر این ما خودمان دست به کار شدیم! در لیست درخواستی ما برای بیشترین جستجوی کلمات در ایران گوگل آن‌ها را اینگونه ترتیب کرد:

۱. دانلود
۲. ایران
۳. عکس
۴. دانشگاه آزاد
۵. yahoo
۶. آهنگ
۷. فیلم
۸. اس ام اس
۹. دانشگاه ازاد
۱۰. فال

بیشترین رشد جستجو عبارات در ایران نیز به ترتیب مربوط به این ۱۰ واژه است:

۱. قهوه تلخ
۲. یارانه (با ی فارسی)
۳. یارانه (با ی عربی)
۴. یارانه ها
۵. جرس
۶. امار
۷. آموزش و پرورش
۸. آمار
۹. translate
۱۰. وام ازدواج

مطمئنا از حاصل نتایج اعلام شده گوگل در مورد عبارات جستجو شده برای ایران می‌توان بررسی‌های مختلف زیادی کرد و به شناخت رفتاری مناسبی از سطح کاربران ایرانی و علایق آن‌ها رسید. مثلا این مورد را با آمار جستجو جهانی یا آمار جستجوی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد