بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

ابتکار جالب شرکت سونی

اولین بار در سال ۱۹۷۹ بود که سونی، نخستین سری واکمن‌های کاست‌خور را روانه بازار کرد و در ماه اول فروش، توانست ۳۰۰۰ دستگاه از آن‌ها را به فروش برساند و این موفقیتی بزرگ برای این شرکت بود. این دستگاه، اولین پخش‌کننده قابل‌حمل بود که کاربران می‌توانستند آن‌را با قیمت ارزان خریداری کنند. در طول این ۳۰ سال، سونی بیش از ۲۰۰ میلیون از انواع مختلف واکمن‌های کاست‌خور را فروخت که این مورد نشان‌دهنده محبوبیت بالای این واکمن‌ها در بین کاربران بود

بسیاری از ما خاطرات خوشی را با این واکمن‌ها داریم. بسیاری از ما، موزیک‌های مورد علاقه‌مان را از طریق همین دستگاه‌ها گوش می‌دادیم و بسیاری از ما نیز به کمک همین واکمن‌ها، صداهای ضبط شده زیادی را روی کاست‌ها ذخیره کردیم اما به هر حال باید بپذیریم که دوره آن‌ها به پایان رسیده است!

آخرین سری از این دستگاه‌ها که در امریکا با نام Soundabout و در انگلستان به نام Stowaway شهرت داشتند، در کشور ژاپن عرضه گشته‌اند و پس اتمام این سری، به طور رسمی خط تولید واکمن‌های کلاسیک متوقف می‌شود. سونی در ماه مارس امسال نیز، تولید فلاپی دیسک‌های خود را متوقف کرده بود. جالب اینجاست که این تصمیم سونی درست یک روز پیش از نهمین زاد روز آی‌پاد شرکت اپل اتفاق افتاد. به هر حال اگر شما نیز یکی از مدل‌های واکمن‌های کلاسیک را در خانه دارید باید از این‌پس بیشتر مراقبش باشید چون دیگر رسما به خاطره‌ها پیوسته است!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد