بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

تاثیرگذارترین محصولات و ابداعات استیو جابز



زنده یاد استیو جابز در طول دوران فعالیتش ایده‌ها و محصولات فراوانی را به دنیای فناوری‌ رایانه‌ای معرفی کرد اما از میان این محصولات، تعدادی از آن‌ها به علت این‌که برای اولین بار در جهان معرفی شدند از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. تا جائیکه معرفی و عرضه آن‌ها موجب شد تا شرکت‌های دیگر هم از این ایده‌ها بهره برده و محصولات مشابه آن را تولید کنند. در اینجا به تاثیرگذارترین و مهمترین محصولاتی که جابز طراحی کرد اشاره می‌کنیم:



سیستم عامل مک او اس ایکس (Mac OS X)

این سیستم عامل اپل از مجموع چندین سیستم عامل این شرکت و شامل کد نام‌های مختلف از جمله چیتا، لاین، لئوپارد، پوما و جکوار بود و از سال 2001 به کاربران عرضه شد. آخرین نمونه آن Mac OS X Lion است که در جولای 2011 میلادی به بازار معرفی شد.





رایانه‌های نکس (NeXT)

این رایانه‌ها برای اولین بار در جهان با طراحی منحصر به فرد و به شکل یک مکعب در سال 1988 زمانی که جابز شرکت اپل را ترک کرده بود، معرفی شدند. در این رایانه‌ها بود که برای اولین بار مرورگر مخصوص جستجوی اینترنت نصب شد. لازم به ذکر است که اولین سرورهای مخصوص اینترنت هم از رایانه‌های نکس (NeXT) بودند.




مک‌بوک ایر (MacBook Air)

مک‌بوک ایر با عنوان باریک‌ترین نوت‌بوک جهان در سال 2008 میلادی عرضه شد. در مراسم رونمایی از آن، استیو جابز این نوت‌بوک را از داخل یک پاکت خارج کرد.




آی‌تیونز (iTunes)

اپل برای اولین بار این نرم افزار را چند ماه پیش از رونمایی آی‌پاد در ژانویه 2001 رونمایی کرد. 2 سال بعد، اپل فروشگاه اینترنتی موسیقی آی‌تیونز را افتتاح کرد که در آن‌جا بیش از 200 هزار ترانه را با قیمت هر ترانه 99 سنت برای فروش قرار داد.




آی‌پاد (iPod)

در اکتبر 2001 اپل با رونمایی از محصولی با نام آی‌پاد، ادعا کرد که هزار ترانه را در جیب شما قرار می‌دهد. در سال‌های بعد نمونه‌های مختلفی از این محصول مانند شافل یا نانو معرفی شد. در اکتبر سال 2011 با فروش 320 میلیون دستگاه آی‌پاد، این دستگاه به عنوان پر طرفدارترین وسیله پخش موسیقی در جهان شناخته شد.




آی‌فون (iPhone)

در ژانویه 2007 میلادی اپل با رونمایی از تلفن همراه خود اعلام کرد که محصولی را با ویژگی‌های یک تلفن‌همراه منحصر به فرد با صفحه نمایش لمسی بزرگ آی‌پاد و قابلیت‌های مختلف مورد نیاز برای اتصال به اینترنت را معرفی کرده است.




آی‌پد (iPad)

در ژانویه 2010 میلادی استیوجابز برای رونمایی از آی‌پد زمانی که روی صحنه حاضر شد، اعلام کرد که قصد دارد محصولی جادویی و انقلابی معرفی کند.




آی‌مک (iMac)

این سری از محصولات اپل شامل رایانه‌های شخصی می‌شود که با طراحی منحصر به فرد و جذاب ساخته شدند.




اپل 2 (Apple II)

رایانه اپل 2 به عنوان اولین سری از رایانه‌هایی که به تولید انبوه رسید، به عنوان یکی از پرطرفدارترین رایانه‌ها شناخته می‌شود، این محصول در سال 1977 معرفی و تولید آن تا 1993 ادامه داشت.






زندگی استیو جابز در قالب اینفوگرافیک

زنده یاد استیو جابز در طول 56 سال عمر خود زندگی پر فراز و نشیب و جالبی داشته است که مطالعه آن مخصوصا برای علاقه‌مندان به دنیای فناوری٬ خالی از لطف نیست. در اینجا می توانید تاریخچه زندگی استیو جابز را در قالب یک نمودار اطلاعاتی (اینفوگرافیک) مشاهده کنید..


-----------------------

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد