بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

زیبایی ابرو به جای شما حرف می زند

می‌گویند چشم‌ها دریچه‌ای به روحند. اگر این طور باشد باید گفت، ابروها هم قاب این دریچه هستند. این به آن معناست که ابروها نقشی مهم‌تر از حالت‌دادن به‌صورت دارند و می‌توانند نشان‌دهنده قضاوت دیگران درباره چهره شما باشند. اینکه شما باهوش به‌نظر برسید یا جسور بستگی به این دارد که چه مدل ابرویی داشته باشید.


می‌گویند چشم‌ها دریچه‌ای به روحند. اگر این طور باشد باید گفت، ابروها هم قاب این دریچه هستند. این به آن معناست که ابروها نقشی مهم‌تر از حالت‌دادن به‌صورت دارند و می‌توانند نشان‌دهنده قضاوت دیگران درباره چهره شما باشند. اینکه شما باهوش به‌نظر برسید یا جسور بستگی به این دارد که چه مدل ابرویی داشته باشید. ابروها کمک می‌کنند چشم‌ها و صورت، قشنگی واقعی خودشان را بیشتر نشان دهند، البته درصورتی که مرتب و فرم گرفته باشند. با حرکت ابرو و چشم می‌توانید احساس خودتان را نیز ابراز کنید. حالت ابرو و حتی بالا و پایین کردن آن بیانگر هزاران معنی است. در واقع ابرو می‌تواند علاوه بر کمک به سلامت، کارکردهای زیادی در فرهنگ، زیبایی و ارتباطات غیرکلامی داشته باشد.





زوایای ابرو

نکته مهم در مورد ابرو توجه به 3 خطی است که کمک می‌کند بدانید ابروهای شما در حالت صحیح خود قرار دارند یا خیر. برای این‌که بدانید نوک ابرو دقیقا کجا باید باشد و البته در کدام نقطه تمام شود و بلندی آن چقدر باشد، باید تناسب آن را با بینی و چشم‌تان مشخص کنید. به این ترتیب که مداد را در کنار بینی به‌صورت عمودی نگه دارید، نقطه تلاقی مداد با ابرو، همان محل شروع ابروی شماست. مدادی را کنار بینی به سمت قسمت خارجی عنبیه چشم (قسمت رنگی چشم) نگه دارید، محل تلاقی مداد با ابرو، محل بلندترین نقطه ابروی شما را مشخص می‌کند. مداد را طوری نگه‌داری، که امتداد آن از کنار گوشه خارجی چشم‌تان بگذرد. محل تلاقی مداد با ابروی شما دقیقا نقطه پایانی ابروی شماست. وقتی به ابروی خودتان نگاه می‌کنید، باید 2 خط مرئی وجود داشته باشد. یکی از نقطه شروع ابرو تا بلندترین نقطه ابرو و دومی از بلندترین نقطه ابرو تا نقطه انتهای ابرو. این خطوط باید ممتد و بدون قطعی بوده و در انتها نازک شوند.




سلامت ابرو

چرا ابرو درست روی پیشانی است؟ اصلا چرا بالای چشم قرار دارد؟ دانشمندان به‌طور دقیق علت آن را نمی‌دانند اما یک حدس خوب وجود دارد. ما می‌دانیم ابروها رطوبت ناشی از عرق کردن یا نم باران را از چشم‌های ما دور می‌کنند. قوس ابرو باران یا عرق را به اطراف هدایت می‌کند تا به چشم منتقل نشود و چشم خشک بماند. مزیت این عمل آن است که ما همچنان می‌توانیم هنگام عرق‌کردن یا باران به وضوح اطراف را ببینیم و هیچ خللی در دیدمان ایجاد نشود. انتقال عرق به اطراف باعث می‌شود نمک موجود در عرق به چشم منتقل نشده و درنتیجه از سوزش چشم جلوگیری کند. نداشتن ابرو کار را کمی سخت می‌کند.  شکل ابرو در سلامت روان هم اهمیت دارد. ابرو در ارتباطات و بیان صورت بسیار مهم است. ابروها به همراه مژه می‌توانند چشم را برابر نور آفتاب محافظت کنند. همچنین ابروها از ورود غبار و سایر ذرات موجود در هوا به داخل چشم جلوگیری می‌کنند. ابرو نقش کمکی در ارتباطات دارد و شما می‌توانید عصبانیت و شگفتی‌تان را با ابرو نشان دهید. در اصل بسیاری بر این باورند، ویژگی ابرو این است که حالت چهره را تعریف می‌کند. بسته به حالت ابرو ممکن است این طور به‌نظر برسد که فردی همیشه عصبانی است درحالی‌که این طور نیست.




اکرم رواقی، مشاور زیبایی و طراح ابرو

زیبا ساختن ابروها می‌تواند تغییر شگفت‌انگیزی در ظاهر شما ایجاد کند. منظور من فقط تغییر سبک ظاهر نیست بلکه حالت چهره شماست. ابروهایی که شکل زیبایی دارند مانند قابی برای چشمان شما هستند. اغراق نیست اگر بگوییم، شکل ابرو می‌تواند به ظاهر شما جلوه دهد یا جلوه آن را از بین ببرد. داشتن ابروهایی زیبا، متناسب و هماهنگ با سایر اجزای صورت می‌تواند اشکالات صورت را تا حدود زیادی بدون نیاز به جراحی‌های خاص زیبایی برطرف کرده و جلوه‌ای باورنکردنی به‌صورت و چشم‌ها دهد.

 سعی کنید ابروها را تا حد امکان طبیعی نگه‌دارید. بعضی ابروها فقط نیاز به برداشتن چند تار مو دارند و بعضی با تغییر دادن فرم، کامل می‌شوند. البته موقع برداشتن ابرو باید توجه داشت، موها یکی یکی برداشته شوند.

 اگر تاکنون ابروی‌تان را برنداشته‌اید، بگذارید نخستین بار یک شخص متخصص این کار را برای شما انجام دهد و ابروی‌تان را شکل دهد. همچنین این را به یاد داشته باشید که همیشه در جهت رشد مو ابروهای‌‌تان را بردارید. این مسئله درد ناشی از کنده شدن مو را کم می‌کند.

 مهم‌ترین نکته برای فردی که ابروهای شما را آرایش می‌کند، باید این باشد که با طراحی طبیعی سعی کند موهای ابرو را هر چه بیشتر حفظ کند. با این روش پهنای بیشتری از ابرو حفظ می‌شود. داشتن ابروهای پهن و زیبا جلوه بیشتری به‌صورت و چشمان می‌دهد.

 اگر می‌خواهید جوان‌تر و شاداب‌تر دیده شوید باید از ایجاد خطوط واضح و صاف در ابرو اجتناب کنید.

 برای افرادی که دچار افتادگی گوشه چشم و پلک هستند به جای جراحی‌های رفع افتادگی می‌توان یک متد ساده اما کاربردی استفاده کرد؛ با کمی کوتاه کردن قد ابرو و ایجاد فاصله‌ای متناسب بین انتهایی‌ترین قسمت ابرو و گوشه چشم می‌توان افتادگی چشم را تا حدود زیادی جبران کرد.

 بعضی افراد برای تنوع فکر می‌کنند باید قد ابروی‌شان را کوتاه یا بلند کنند. درصورتی که این کار بستگی کامل به اندازه صورت و حالت آن دارد. افرادی که چشمان آن‌ها کوچک است نباید قد ابروی خود را خیلی بلند نگه دارند چون کوچک بودن چشمان‌شان درصورت آن‌ها بیشتر دیده می‌شود و افرادی که چشمان درشتی دارند نباید ابروهای خود را بیش از حد کوتاه کنند.

 در مورد فاصله بین 2 ابرو نیز باید تمرکز بر اندازه و حالت چهره باشد. خانم‌هایی که صورت بزرگ و پهنی دارند، نباید فاصله بین 2 ابروی خود را بیش از حد لازم باز کنند چون در این صورت پهنای صورت آن‌ها بیشتر از حد طبیعی خود دیده می‌شود و افرادی که صورت باریک و کوچکی دارند باید با ایجاد کمی فاصله بیشتر این مسئله را درصورت خود جبران کنند.

 باید به این نکته توجه داشته باشید، چشم نقش مهمی در حالت ابرو دارد و کم بودن فاصله چشم‌ها با ابرو باعث ایجاد حالت ناراحتی و غمگینی و کم کردن جلوه صورت می‌شود. برای رفع این مشکل باید با برداشتن کمی مو از پایین ابرو و طراحی صحیح این فاصله را تا حدودی به حد نرمال رساند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد