بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

به‌ روز کردن آشپزخانه با جیب های خالی!

برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه و به روز‌رسانی آن، لازم نیست هزینه زیادی بپردازید. در این مطلب ایده‌هایی را برای شما مطرح می‌کنیم تا با انجام آنها بتوانید سریع و ارزان، جلوه دکوراسیون آشپزخانه خود را متحول کنید

برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه و به روز‌رسانی آن، لازم نیست هزینه زیادی بپردازید. در این مطلب ایده‌هایی را برای شما مطرح می‌کنیم تا با انجام آنها بتوانید سریع و ارزان، جلوه دکوراسیون آشپزخانه خود را متحول کنید:

  • سازماندهی

ریخت و پاش و به‌هم‌ریختگی، جلوه آشپزخانه را حتی با بهترین و زیباترین دکوراسیون هم نازیبا و ناخوشایند می‌کند. سازماندهی و مرتب کردن آشپزخانه، مهم‌ترین و اولین گام برای رسیدن به بهترین جلوه است. برای این‌کار  فضاهایی برای آماده سازی و تدارک مواد غذایی، پخت و پز و نظافت و ذخیره‌سازی مواد در نظر بگیرید.

  • باطراوت کردن فضا

با قراردادن ظرفی پر از میوه‌های تازه و تمیز و همچنین گلدانی پر از گل‌های باطراوت، بدون صرف هزینه‌ای زیاد، روح و نشاط را به آشپزخانه خود هدیه کنید.

  • استفاده از اکسسوری

عناصر رنگارنگ و زیبایی از قبیل ظروف خوشرنگ و چشم‌گیر، کتاب‌های آشپزی، جعبه‌های دکوراتیو و گلدان‌های زیبا را به دکوراسیون آشپزخانه خود بیافزایید. این عناصر با اضافه‌کردن رنگ به دکوراسیون شما، آن‌را به محیطی روح‌بخش، تبدیل می‌کنند.

  • تعویض دستگیره‌های کابینت و کشوها

اگر تمایل دارید تغییرات زیادی در دکوراسیون آشپزخانه خود اعمال کنید، اما بودجه لازم برای تعویض کابینت‌ها را ندارید، توصیه می‌کنیم تنها به تعویض دستگیره‌های کابینت و کشو‌ها بپردازید تا با صرف هزینه‌ای مختصر به نتیجه‌ای مطلوب برسید.

  • شیر آب را تعویض کنید

درست مانند دستگیره‌ کابینت‌ها، تعویض شیر آب نیز می‌تواند با سرعت، جلوه دکوراسیون آشپزخانه شما را تحت تاثیر قرار دهد و جلوه سینک ظرفشویی را نو کند. در انتخاب شیر آب جدید، به دنبال گزینه‌ای براق و منحنی شکل از جنس استیل ضد زنگ یا گزینه‌ای از جنس برنز باشید.

  • رنگ آمیزی کف‌پوش

برخی از کفپوش‌ها از قبیل لینولئوم، پس از مدتی کاملا خسته‌کننده و از مد افتاده می‌شوند، اما اگر بودجه کافی برای تعویض کف‌پوش ندارید، بهترین کار، رنگ‌آمیزی کف‌پوش فعلی است.

  • تعویض پرده‌ها‌ و دستمال‌ها

اگر آشپزخانه شما پنجره‌ دارد، پرده‌ای نو را با پرده قدیمی تعویض کنید تا جلوه آشپزخانه تغییر کند. همچنین از آنجا که دستمال‌ و حوله‌ها در آشپزخانه در معرض دید هستند، تعویض آنها نیز می‌تواند کارساز باشد؛ سعی کنید دستمال‌های رنگی را که در هماهنگی با رنگ غالب آشپزخانه هستند یا تضاد چشمگیری با رنگ آن دارند، انتخاب کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد