بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

چگونه دکوراسیون نکنیم!

جلوه کلی دکوراسیون برخی از خانه‌ها به‌دلیل وجود اشتباهات دکوراسیونی به دل نمی‌نشیند؛ همانطور که می‌دانید، طراحی داخلی خانه دارای قوانین خاص خود است که برای رسیدن به بهترین نتیجه باید این اصول را رعایت کنید.


جلوه کلی دکوراسیون برخی از خانه‌ها به‌دلیل وجود اشتباهات دکوراسیونی به دل نمی‌نشیند؛ همانطور که می‌دانید، طراحی داخلی خانه دارای قوانین خاص خود است که برای رسیدن به بهترین نتیجه باید این اصول را رعایت کنید. در این مطلب تعدادی از مهم‌ترین نبایدهای دکوراسیونی آورده شده است که با رعایت و انجام ندادن آنها می‌توانید به دکوراسیونی ایده‌آل و بدون اشتباه برسید و از زیبایی جلوه نهایی آن، لذت ببرید.

چگونه نباید دکوراسیون کنیم

از انتخاب رنگ‌ دیوارها در ابتدای کار طراحی اجتناب کنید. رنگ دیوار دارای تنوع زیادی است و شما به‌راحتی می‌توانید رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید. ابتدا باید به انتخاب رنگ و سبک عناصر گران‌تر که محدودیت دارند بپردازید و سپس دکوراسیون را بر مبنای آنها طراحی کنید. 

از قالیچه منطقه‌ای خیلی کوچک استفاده نکنید. استفاده از قالیچه‌های بیش از حد کوچک، یکی از اشتباهات رایج دکوراسیونی است. قالیچه باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که میز و دو پایه جلویی مبلمان روی آن قرار گیرد و تنها دو پایه پشتی مبل‌ها و کاناپه‌ها روی قالیچه نباشند.

لوستر را بیش از اندازه بالا نیاویزید. شما می‌خواهید فضای اتاق را نورپردازی کنید نه صرفا سقف اتاق را!

از نصب قاب‌ها و تابلوهای هنری در ارتفاع زیاد خودداری کنید. اغلب افراد تمایل دارند آثار هنری را بیشتر نزدیک به سقف بیاویزند در صورتی‌که این کار اشتباه محض است! قاب‌ها و تابلوها باید در سطح دید افراد به دیوار آویخته شوند. 

از نصب پرده‌های کوتاه خودداری کنید. پرده در بهترین حالت باید دارای قدی تا روی زمین باشد، زیرا در این‌صورت جلوه فضا را شیک‌تر خواهد کرد. پرده‌های کوتاه سبب می‌شوند دیوارها کوتاه و ناخوشایند جلوه کنند.


از کوسن‌ها بیش از حد در دکوراسیون استفاده نکنید. درست است که کوسن‌ها از عناصر دکوراسیونی بسیار زیبا و تاثیرگذار هستند، اما این بدین‌معنی نیست که جای جای خانه را از کوسن پر کنید! زیرا در این‌صورت شما مجبور می‌شوید؛ برای نشستن روی صندلی‌ها و مبل‌ها یا دراز کشیدن روی تخت‌خواب برای دقایقی به برداشتن کوسن‌ها بپردازید تا جا برای خودتان خالی شود. بهترین نتیجه زمانی حاصل می‌شود که از هر عنصری به حد کافی استفاده کنید.


از کوسن‌های بیش از حد کوچک روی مبل‌های بزرگ استفاده نکنید زیرا عدم وجود تناسب سایزی سبب می‌شود کوسن روی مبل گم شود و تنها سبب تخریب جلوه کلی دکوراسیون خواهد شد.

 از طراحی دکوراسیون‌های تم‌دار (موضوع‌دار) برای فضاها بپرهیزید. این نوع دکوراسیون‌ها قدیمی شده‌اند و خیلی زود یکنواخت و خسته‌کننده می‌شوند و به همین دلیل اقدامی مقرون به‌صرفه نیستند. اگر به موضوع خاصی علاقه دارید، برای مثال دکوراسیون جنگلی را دوست دارید، می‌توانید خیلی مختصر در قالب عنصری که دارای طرح‌های حیوانی است، مانند قالیچه‌هایی از پوست حیوانات؛ در دکوراسیون استفاده کنید.

راحتی را در اولویت قرار دهید و سبک را به آن ارجحیت ندهید. گاهی اوقات در برخی دکوراسیون‌ها عناصری با جلوه‌ای زیبا وجود دارند که اصلا راحت نیستند و همین، سبب ایجاد حس ناخوشایند در افراد می‌شود. قبل از اقدام به خرید، به کارآمدی وسیله توجه کنید.

تمام وسایل و عناصر را دورتادور دیوار قرار ندهید، زیرا فضا را سرد و خشک می‌کند. سعی کنید وسایل را کمی دورتر از دیوار و نزدیک‌تر به‌هم قرار دهید؛ زیرا در این‌صورت فضایی گرم‌تر و صمیمی‌تر به‌وجود خواهد آمد. این نکته در اتاق‌نشیمن بیش از هر جای دیگری اهمیت دارد.

  

تنها به وجود نورپردازی سقفی اکتفا نکنید. این نورپردازی هر چقدر هم که زیاد و لازم باشد اما به تنهایی برای یک دکوراسیون ایده‌آل کافی نیست. بهترین حالت این است که ترکیبی از نورپردازی کلی (سقفی)، کاربردی و متمرکز در دکوراسیون داشته باشید. استفاده از چراغ‌های رومیزی و همچنین زمینی نیز بسیار توصیه می‌شود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد