بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

اندروید خوشحال - قسمت اول تسک کیلرها

اگر یک آیفون داشته باشید سیستم عامل آی او اس کار مدیریت پروسه های سیستم عامل را برای شما انجام می دهد و نیاز نیست که شما نگران تعداد اپلکیشن های باز، مصرف منابع سیستم، کند شدن و کاهش باطری باشید. اما در اندروید این کارها تا حد زیادی در دست خودتان است و می توانید روی آنها کنترل داشته باشید. در عین حال که شاید نیاز باشد کار بیشتری انجام بدهید اما در اندروید به خاطر بازمتن بودن اش دست شما هم بسیار باز تر است و کارهای بیشتری می توانید بکنید. بنابراین چیزهای بیشتر برای یاد گرفتن و سر و کله زدن وجود دارد!

اگر یک دستگاه اندرویدی دارید اینجا می خواهیم با هم ببینیم که چطور می توانیم کاری کنیم که بازدهی بهتری در سیستم عامل مان داشته باشیم و ضمن مصرف باطری کمتر، شاهد عملکرد بهتری و سرعت بالاتر هم باشیم. همه چیز به مدیریت منابع سیستم عامل بر میگردد.

اگر کاربر این سیستم عامل باشید روی آنها نرم افزارهایی با نام تسک کیلر (Task Killer) پیدا می کنید که اینجا می خواهیم کمی بیشتر در موردشان صحبت کنیم.

تسک کیلر اپلیکیشنی است که می تواند دیگر اپلیکیشن ها را ببندد تا تعداد کمتری اپلیکیشن در پس زمینه سیستم عامل در حال اجرا باشند. هدف این است که با این کار سرعت تلفن هوشمند یا تبلت شما بیشتر و مصرف باطری هم کمتر بشود. البته همه با این تفکر موافق نیستند. در اینترنت بحث های موافق و مخالف زیادی در این مورد پیدا می کنید. کاربران مختلف تجربیات مثبت و منفی زیادی در استفاده از تسک کیلرها داشته اند و همین انتخاب را سخت کرده است.



اندروید چگونه پروسه ها را مدیریت می کند؟
در سیستم عامل اندروید پروسه ها و اپلیکیشن ها دو چیز متفاوت هستند. یک اپلیکیشن می تواند در پس زمینه در حال اجرا باقی بماند بدون داشتن هیچ پروسه ای که منابع سیستمی را مصرف کند. اندروید اپلیکیشن را در حافظه اش نگه می دارد تا سریع تر آن را اجرا کند و به وضعیت قبلی اش برگرداند. وقتی تلفن شما با کمبود حافظه مواجه بشود اندروید خودش شروع به بستن اپلیکیشن ها می کند تا حافظه را خالی کند.

در واقع اندروید از حافظه (رم) با تفکری متفاوت نسبت به ویندوز استفاده می کند. در اندروید اینکه رم شما پر بشود چیز خوبی است. و به این معنی است که وقتی اپلیکیشن قبلی را باز می کنید چون در رم نگهداری شده سریع تر باز میشود. بنابراین چون اندروید از رم به صورت بهینه استفاده می کند بیشتر کاربران رم را به صورت تقریبا پر می بینند و فکر می کنند که تلفن شان کند شده است. (چون فکر می کنند مانند ویندوز است!) در واقعیت این سی پی یو تلفن شما است که توسط اپلیکیشن فعال استفاده می شود و چیزی است که روی تلفن شما فشار وارد می کند. (عامل کند کننده اصلی)


snapshot_02_narenji.jpg

تسک کیلر ها مانند مشهور ترین آنها Advanced Task Killer لیستی از اپلیکیشن های در حال اجرا را به شما نمایش می دهند و می توانید با یک «تپ» تمام آنها را ببندید و حافظه را خالی کنید! و البته تنظیمات مختلفی هم در اختیار شما قرار دارد. بسیاری از کاربران از تسک کیلر ها به عنوان نرم افزارهایی برای خالی کردم حافظه تلفن استفاده می کنند. اما همانطور که در بالا خواندید این کار درستی نیست. این اپلیکیشن میزان مصرف سی پی یو هر نرم افزار را به شما نشان نمی دهند (مورد مهم) و فقط میزان رم مصرفی را نمایش می دهند. در حالی که همانطور که آموختید مصرف رم در اندروید چیز بدی نیست و ما باید مراقب مصرف سی پی یو باشیم.

در واقع استفاده از این اپلیکیشن ها خیلی اوقات اوضاع را خراب تر هم می کند. کشتن اجباری اپلیکیشن سبب استفاده بیشتر از سی پی یو برای اجرای مجدد آنها هنگام نیاز می شود و اگر این اپلیکیشن ها را روی حالت کشتن اتوماتیک قرار بدهید و آنها را درست تنظیم نکنید ممکن است اپلیکیشن هایی را ببندند که برای شما دردسر ایجاد کنند.

برای مثال ساعت شما زنگ نزند! اس ام اس ها به شما نرسد و… به همین دلیل خیلی ها معتقد هستند تسک کیلر ها بیشتر از رفع مشکل، خودشان دردسر ساز هستند.

چه بکنیم؟ شما می توانید راه حل ها و تجربیات تان را در مورد تسک کیلرها در بخش نظرات بیان کنید تا ما هم چیزهای زیادی از شما یاد بگیریم. اما بقیه داستان را در قسمت بعد می خوانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد