بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

سنسور شتاب سنج و ژیروسکوپ در دهان ورزشکارها

دلتان می خواهد روی خودتان ژیروسکوپ داشته باشید!؟

ورزشکارها به خصوص آنهایی که در ورزش های پر برخورد فعالیت می کنند، معمولا هنگام مسابقات از این قطعات بین دندانی سیلیکونی استفاده می کنند تا دندان ها و فک شان را در مقابل ضربات سخت محافظت کنند. حالا یک تیم تخصصی تحقیقات پزشکی در دانشگاه استنفورد استفاده مفیدی را برای آنها پیدا کرده.

چیزی که در تصویر بالا می بینید دقیقا کار همان دندانگیرهای قدیمی را انجام می دهد با این تفاوت که در آن سنسورهای شتاب سنج و ژیروسکوپ تعیبه شده که اطلاعات را به صورت بی سیم به تیم پزشکی و مربی ارسال می کند. اطلاعات ارسالی به کمک تصویر بازی نشان میدهد که کدام برخورد ها و ضربات بیشترین انرژی را به بدن فوتبالیست وارد کرده است و جالب تر اینکه محل ضربه را هم با دقت خوبی مشخص می کند.

این اطلاعات به خوبی نشان می دهد که میزان ضربات چه تاثیری روی بازیکنان و مغز آنها می گذارد و با جمع آوری آنها می توان معیارهای خوبی برای سنجش سلامت بازیکنان هنگام مسابقات تعیین کرد.

تصورش را بکنید در یک بازی بعد از به وجود آمدن یک برخورد شدید فیزیکی، تیم پزشکی حتی قبل از بازیکن بداند که آیا نیاز به مراقبت پزشکی یا تعویض بازیکن وجود دارد یا نه؟

فعلا دانشگاه استنفورد برای تیم فوتبال آمریکایی اش از آنها استفاده کرده است. اما در نهایت این گجت مفیدی است که هم برای تحقیقات پزشکی در مورد مکانیسم های آسیب مفید است و هم برای حفظ سلامت ورزشکاران.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد