بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

ویکی پدیا در همه جا با کیو آر کد

در فیلم های تخیلی حتما صحنه هایی را دیده اید که هرگاه برای افراد سوالی پیش میاید با زدن چند دگمه یک منشی مجازی پدید می آید و هرآنچه اطلاعات داشته باشد در اختیار قرار میدهد.

حالا ویکیپدیا در اقدامی تازه خود دست به تحقق این رویا زده است، اما به نوعی دیگر! QRPedia جدیدترین سرویس ویکیپدیا نام دارد. این سرویس، همانطور که از نامش نیز پیداست، از لینک های ویکیپدیا برای شما یک QR code میسازد. احتمالا می دانید که کیو آر کد چیست؟ یک تصویر شبیه بارکد که توسط دوربین تلفن همراه شما خوانده می شود و حاوی یک سری اطلاعات مانند آدرس یک صفحه وب است.

شاید سوال کنید که خب این امکان چه فایده ای میتواند داشته باشد؟ طرحی که ویکیپدیا در سر دارد بر این اساس است که با توسعه تلفن های هوشمند و QR Code ها دیگر هیچ نکته مبهمی از محیط اطراف برای شما باقی نماند؛ بدین ترتیب که کنار هر چیزی یک QR code قرار بگیرد.

حالا شما میتوانید از طریق تلفن همراه خود صفحه ویکیپدیا مربوطه را باز کنید و اطلاعات لازم را بدست بیاورید. برای مثال اگر مشغول خرید یک خودرو باشید با اسکن کردن QR code آن میتوانید کلیه مشخصات‌ آن خودرو را در ویکیپدیا ببینید.

جالب است که بدانید اخیرا چند موزه در آمریکا، انگلستان،اسپانیا و... در حال پیاده سازی این طرح و قرار دادن ‍QR code در کنار تمام آثار باستانی خود هستند.

کاربران اندروید که با این تکنولوژی غریبه نیستند احتمالا شما هم از اپلیکیشن رایگان اسکنر بارکد استفاده می کنید. اما آیفون داران برای خواندن این کد های میتوانند از اپلیکیشن رایگان Scan استفاده کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد