بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

گزارشی از قتل ناجوانمردانه روح الله داداشی

قوی ترین مرد ایران و جهان

مهر ایران  www.mehriran.net

مهر ایران  www.mehriran.net

قاتلان مرحوم روح الله داداشی دستگیر شدند

به نقل از خبرگزاری ها ۲ نفر از ۳ متهم به قتل مرحوم روح الله داداشی پس از فرار از محل جنایت، در منطقه شاهین‌ویلا و مهرشهر دستگیر شدند. با انتقال این دو جوان شرور به پلیس آگاهی، آنها اعتراف کردند عامل جنایت دوست ۱۹ ساله آنهاست که قصد فرار از استان تهران را دارد. در پی این اعترافات، ماموران بعدازظهر در روز دوشنبه عامل اصلی این جنایت را نیز دستگیر کردند.

مهر ایران  www.mehriran.net

حادثه ساعت ۲۵/۲۲ روز شنبه در خیابان پونه در حصارک کرج اتفاق افتاد و پس از درگیری ۳ سرنشین یک دستگاه خودروی پراید مشکی رنگ با روح‌الله داداشی و فردی که او را همراهی می‌کرد، عامل جنایت با چاقویی که در دست داشت به گردن و سینه قوی‌ترین مرد ایران ضربه زد و سپس هر ۳ نفر از محل متواری شدند. در پی این حادثه، حاضران در محل روح‌الله داداشی را به بیمارستان شهید مدنی کرج انتقال دادند که به علت شدت جراحات، وی جانش را از دست داد.

با گزارش حادثه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و حضور ماموران در بیمارستان، موضوع به بازپرس رضایی در شعبه ۲۱ دادسرای جنایی کرج گزارش شد و با دستور قضایی، پرونده در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. با شروع تحقیقات، یکی از شاهدان عینی، شماره خودروی مهاجمان را در اختیار ماموران قرار داد. با استعلام شماره خودرو از سامانه پلیس، و شناسایی مالک آن، ماموران چند ساعت بعد ابتدا ۲ نفر از مهاجمان و بعدازظهر روز بعد نیز سومین متهم را دستگیر کردند.
مهر ایران  www.mehriran.net

اعتراف به جنایت قاتلان مرحوم روح الله داداشی

هر ۳ متهم بعدازظهر با اعتراف به درگیری عنوان کردند، داداشی را نمی‌شناختیم. ما به دلیل ترافیک با هم مشاجره کردیم و زمانی که داداشی از خودرو بیرون آمد، او را با چاقو مجروح کردیم و متواری شدیم. در پی این اعترافات، بازپرس رضایی با صدور قرار بازداشت موقت برای هر ۳ متهم، آنها را برای بررسی سوابق و بازسازی صحنه جنایت در اختیار پلیس آگاهی قرار داد.

سردار علیرضا اکبرشاهی، فرمانده انتظامی استان‌های تهران و البرز ضمن اشاره به این حادثه گفت: در تحقیقات مشخص شد سومین متهم پرونده که از دیگر دوستانش بزرگ‌تر است عامل اصلی این حادثه بوده است. تحقیقات نشان داد،‌ هنگام مشاجره و درگیری، داداشی که فردی آرام و نرم‌خو بود، سعی می‌کند با سعه‌صدر و بدون درگیری موضوع را پایان دهد؛ اما در این هنگام یکی از متهمان با شیء برنده‌ای که در دست داشت به وی نزدیک می‌شود و این حادثه رخ می دهد.


مهر ایران  www.mehriran.net

قتل روح الله داداشی از پیش طراحی شده نبود

سرهنگ غنی‌لو، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی در ارتباط با آخرین پیگیری‌های پرونده گفت: با دستگیری هر ۳ متهم، در حال حاضر تحقیق در این زمینه ادامه دارد و از همان دقایق اولیه سرهنگ اصلانی، فرمانده انتظامی کرج و سردار اکبرشاهی، فرمانده انتظامی استان تهران و البرز این موضوع را به صورت ویژه پیگیری می‌کردند.

با دستگیری ۳ متهم پرونده که سن آنها ۱۸ و ۱۹ سال است، عنوان کرده‌اند درگیری و جنایت صرفا تصادفی بوده و آنها هیچ شناختی از قوی‌ترین مرد ایران نداشته‌اند. اعتراف این ۳ متهم که فقر شدید تربیتی و فرهنگی دارند، نشان می‌دهد برخلاف برخی شایعات، این جنایت با تصمیم قبلی نبوده است که در حال حاضر تحقیق در ارتباط با زوایای مختلف پرونده ادامه دارد.


مهر ایران  www.mehriran.net

ولی براستی چرا روح الله داداشی کشته شد ؟!
مهر ایران  www.mehriran.net

وبلاگ معیری‌نژاد، هادی : با پیدا شدن قاتلان روح الله داداشی و دیده شدن ظاهر کج و معوج آنان در مقابل قوی ترین مرد جهان، تراژدی عجیبی در ذهن هر مخاطب نقش می بندد. ساده است اگر بپنداریم مرحوم داداشی قبل از کشته شدن کتک مفصلی به قاتلان خود زده است، ساده است اگر بپنداریم دعوا بر سر هیچ و پوچ بوده است، ساده است اگر بپنداریم اصلا دعوا تقصیر مقتول بوده است و بالاخره ساده است اگر بپنداریم که قهرمانی جوانمرد و نرم خو، قربانی تله نامردمانه ای از حسادت و کین شده است با قاتلانی که مانند برادران آب منگل بعد از دریدن گلویش گفته اند : فرمون فرمون که می گفتن این بود؟!

اما حقیقت این تراژدی ورای این پندارهاست. حقیقت جائیست که فرهنگ جوانان ما از آبشخور چاقو و دشنه وضرب و جرح، آب خورده است. گرچه خمیر مایه داش آکل ها و کاکا رستم ها از زمین تا آسمان با هم فرق دارد اما هردو قربانی یک فرهنگند و آن فرهنگ خشونت ورزیست.

این روزها که شیپور بد صدای خشونت در جامعه ما از پل مدیریت تا گلشهر کرج گوشها را کر کرده است. کمتر کسی است که از خود نپرسد چرا؟ چرا ما ایرانیان که همواره در تاریخ خود به جوانمردی، بردباری و صفات ممتاز انسانی شهره بوده ایم اینک با هر بوق نامربوط در پشت سر اتومبیلمان قداره به دست فریاد هل من مبارز سر می دهیم؟

حقیقت این است که شور جوانی و غرور و تعصب مخصوص این سنین در بین همه جوانان اقصا نقاط دنیا مشترک است اما چرا این شور در جامعه ما در قالب دعواها و خشونت های خیابانی کانالیزه شده است؟

پاسخ روانشناسانه و جامعه شناسانه و حتی مسئولانه به این سئوال آسان است اما قصد ما پاسخ دادن به این پرسش نیست که انبوه پاسخ های انباشته شده در دانشگاهها، مطبوعات و صدا و سیما کم نیستند. اما گویا قرار نیست این پاسخها مجال ظهور و التیام زخمهای عمیق فرهنگی جوانان ما را پیدا کند.

بی کاری گسترده، عقده های اجتماعی، اعتیاد، ……… و بالاخره رواج پنهان و ناخوداگاه فرهنگ خشونت ورزی، لمپنی و حق خود گیری منهای قانون، توسط سینما و تلویزیون و برخی گروههای مرجع در جامعه مثل خانواده و هم محله ای ها می توانند پاسخهای سردستی و یا حتی عمقی باشند.

در جامعه فرهنگی ما که هنوز بهترین فیلم موج نو اش “قیصر” است و پربیننده ترین برنامه شب عیدش “مردان آهنین”. قهرمانهای سینمای ارزشی و حتی برخی از سریالهای مناسبتی اش از بین افراد لوطی منش گزینش می شوند و فیلمهای و سریالهای خارجی اش مملو از خشونت و اسلحه است. آیا الگوی پیشرو و مقبولی برای فرهنگ انسان سالم و به دور از الگو های انحرافی لوطی منشی و لات مسلکی می توان یافت؟

آیا با دادن آمار اشتغال بالا در شش ماهه اول فلان سال می توان جوانان را از چنبره باشگاههای آمپولی و ناندرلونی و خود نمایی های بدنی و یا هپروت شیشه ای بر حذر داشت؟

متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی – اجتماعی و معضل اشتغال، الگوهای موفقیت در جامعه ما از موفقیتهای مشروع اقتصادی به سمت موفقیت های مقطعی در عرصه خود نمایی بدنی و جنسی مثل بادی بیلدینگ دارویی، ورزشهای رزمی، کلکسیونری چاقو و شمشیر، مدهای اجق و وجق و عملهای زیبایی و خالکوبی و… منحرف شده است. و رقابت ها بر سر موفقیت در این آوردگاههای مقطعی اکثرا ناسالم و توام با عقده ها اجتماعی است.

کم نیستند جوانانی که پیدا و پنهان، شناخته و ناشناخته جان خود را بر سر هیچ و پوچ داده اند؛ بر سر مسئله ای که در یک فرهنگ دیگر شاید با یک لبخند و حتی یک ناسزا رفع و رجوع می شود.

وقت آن رسیده (یعنی دیر هم شده است)… که دلسوزان جامعه هر چه سریع تر نسبت به سقوط اخلاقی قشر جوان و مخاطرات روانی آنان با نگاهی آزاد اندیش و آکادمیک چاره اندیشی کنند وگرنه سهل است اگر بپنداریم با دستگیری چند شرور سابقه دار با طرح ضربتی، تمام خلافکاران قداره را غلاف کرده و جامعه از فردای آن روز گل و بلبل می شود و یا با اعدام قریب الوقوع این سه شرور دیگر چشم هیچ فرزندی به گلوی بریده بریده پدرش نیفتد …

مهر ایران  www.mehriran.net

تصویری از کودکی مرحوم داداشی :

مهر ایران  www.mehriran.net

مهر ایران  www.mehriran.net

مهر ایران  www.mehriran.net

مهر ایران  www.mehriran.net

مهر ایران  www.mehriran.net

مهر ایران  www.mehriran.net


داداشی در کنار سیدحسن‌خمینی :

مهر ایران  www.mehriran.net


مهر ایران  www.mehriran.net

داداشی ساعتی قبل از مرگ کجا بود؟

مرحوم داداشی که ۳۰ سال سن بیشتر نداشت، ساعتی قبل از وقوع حادثه مرگبار در برنامه تلویزیونی “فیتیله ۲″ که از شبکه دوم سیما پخش می شود، شرکت کرده بود که کلیپ آنرا می توانید از با کلیک بر روی آیکن زیر دانلود کنید.


دانلود کلیپ مرحوم داداشی، ساعتی قبل از وقوع حادثه مرگبار در برنامه تلویزیونی “فیتیله ۲″ !
برای دانلود در این مکان کلیک کنید

روح الله داداشی در خاک آرام گرفت

مهر ایران  www.mehriran.net

پیکر مرحوم داداشی پس از انتقال از بهشت سکینه به منزل آن مرحوم در حصارک کرج با حضور صدها نفر از مردم و جامعه ورزشکاران استان و کشور تشییع و در امامزاده محمد کرج در حصارک به خاک سپرده شد. پیکر مرحوم روح الله داداشی با حضور خیل عظیم مردم کرج و مسئولین و جامعه ورزشی تشییع و در امامزاده محمد کرج به خاک سپرده شد.

تعداد جمعیت حاضر در مراسم تشییع این قهرمان ورزشی به حدی بود که پیکر آن مرحوم با آمبولانس به امامزاده حمل می شد و شرکت کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامینی نظیر “پهلوانان هرگز نمی‌میرند”، “قهرمان ایران خدا نگهدار تو”، “داداشی برای ما زنده است”، پیکر قویترین مرد جهان را تا محل تدفین آن ورزشکار نامی همراهی کردند.

مهر ایران  www.mehriran.net

مهر ایران  www.mehriran.net

یه ذره توجه …

مهر ایران  www.mehriran.net

مهر ایران  www.mehriran.net

مهر ایران  www.mehriran.net

مهر ایران  www.mehriran.net

مهر ایران  www.mehriran.net

مهر ایران  www.mehriran.net

مهر ایران  www.mehriran.net

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد