بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

چینی ها چطور لاغر میمانند؟

اقبال شیوه‌های درمانی طب مکمل در جهان موجب شده تا مردم برای درمان چاقی و به دست آوردن تناسب اندام هم دست به دامن درمانگران طب‌های مکمل و جایگزین شوند؛ خوشبختانه این شیوه‌های درمانی به دلیل تاثیر درمانی موثر و ثباتی که دارند، این روزها یکی از شیوه‌های درمانی پرطرفدار جهان برای درمان چاقی و اضافه وزن محسوب می‌شود که حداقل عوارض جانبی را برای بیمار به همراه دارد. طب سوزنی چین یکی از این شیوه‌هاست که تاثیرات پایدار و ماندگاری در درمان اضافه وزن و چاقی به‌صورت عمومی و موضعی دارد.

 



 
  کاهش اشتها با دانه‌های گیاهی
 

 یکی از تکنیک‌هایی که بسیاری از درمانگران طب‌های مکمل و جایگزین در سراسر جهان برای کنترل اشتها و کاهش میزان مصرف مواد‌غذایی به بیماران‌شان توصیه می‌کنند، استفاده از فشاردرمانی یا طب سوزنی در نقاطی از لاله گوش است. در این شیوه که در مکاتب طب چینی و ژاپنی بسیار مورد استقبال افراد چاق و دارای اضافه وزن قرار می‌گیرد، درمانگران با ماساژ دادن نقاط خاصی از لاله گوش یا با ارائه سوزن به بیمار در نقطه‌ای که به کاهش میزان اشتها مربوط است، بیمار را تشویق به اصلاح رژیم غذایی می‌کنند. در این روش برای تداوم اثر درمان، درمانگران دانه‌های گیاهی که seed نامیده می‌شود را روی نقطه موردنظر در گوش قرار می‌دهند و بیماران نقطه را 3 تا 4 بار در روز پیش از نزدیک شدن وعده‌های غذایی ماساژ می‌دهند. به این ترتیب بیمار پیش از آن‌که شروع به خوردن کند، اشتهای خود را تا حد قابل ملاحظه‌ای کم می‌کند.

 

 
   کنترل پرخوری‌های عصبی
 

 بسیاری از افرادی که دچار چاقی یا اضافه‌وزن هستند با قرار گرفتن در شرایط بحرانی و استرس‌زا شروع به خوردن می‌کنند. این افراد بدون اراده با ایجاد کوچک‌ترین نگرانی و استرس کاری یا عاطفی به سراغ موادخوراکی می‌روند و به این ترتیب برای تخلیه فشار روانی خود اقدام می‌کنند. درمانگران طب سوزنی برای کنترل این وضعیت با کمک سوزن‌های خود روی نقاط مربوط به اضطراب، استرس و افزایش میزان آرامش فرد کار می‌کنند. به این ترتیب توان فرد را برای مقابله با شرایط بحرانی افزایش داده و به این ترتیب ریزه‌خواری‌ها و پرخوری‌های عصبی بیمار را به مرور به حداقل می‌رسانند و از طرفی با کار کردن بر نقاط کاهش اشتها به کاهش وزن بیمار طی 10 تا 30 جلسه درمانی می‌پردازند.

 

 
  تناسب سایز اندام‌ها با چند سوزن
 

 یکی از مزیت‌های درمان چاقی با کمک طب سوزنی، امکان تغییر سایز، لاغری و کاهش وزن موضعی برخی از اندام‌های بدن است. در این شیوه درمانگر با کمک سوزن‌های طب سوزنی چین به کاهش سایز و لاغر شدن برخی از اندام‌ها مانند شکم و پهلو‌ها می‌پردازد. در این شیوه درمانگر با تحریک اندام موردنظر به کلاژن‌سازی‌ و به جمع شدن و کاهش سایز آن بخش کمک می‌کند و بیمار پس از 10 جلسه درمانی می‌تواند شاهد کاهش وزن و کاهش سایز در موضع موردنظر باشد. این شیوه در افرادی که علاقه‌مند به داشتن سایزی یکسان در تمامی اندام‌های بدن هستند، بسیار موثر است.

 

 
  تاثیر سوخت‌وساز بدن در لاغری
 

 افراد مختلف در مقابل شیوه‌های درمان لاغری و کاهش وزن واکنش‌های مختلفی دارند. برخی از مردم متابولیسم و سوخت‌وساز کندتر و برخی از آن‌ها متابولیسم قوی‌تری دارند. تفاوت این دو گروه آن است که افراد گروه اول که روند سوخت‌وساز موادغذایی در بدن آن‌ها کند انجام می‌شود، کندتر از دیگر بیماران می‌توانند وزن خود را کاهش دهند و از طرفی افرادی که مراحل هضم، جذب و متابولیسم آن‌ها روند تند دارد نسبت به دیگران با سرعت بیشتری اضافه وزن خود را از دست می‌دهند. بنابراین توجه به این نکته هنگام درمان اضافه وزن به حفظ روحیه بیمار بسیار کمک می‌کند.

 



 
   لاغری سریع‌تر
 

 به‌دلیل ماندگاری نتایج درمانی طب سوزنی برای درمان چاقی از این شیوه کمکی در کنار دیگر شیوه‌های طبیعی درمان چاقی استفاده می‌شود. درمانگران مکاتب درمانی گاهی برای درمان بیماران خود از یک یا چند شیوه طبیعی درمانی استفاده می‌کنند.

 به‌عنوان مثال، این درمانگران ممکن است در کنار ارائه رژیم غذایی خاص به بیمار استفاده از تکنیک‌های طب سوزنی را نیز برای تسریع روند لاغری و بهبود روند درمانی توصیه کنند.

اگر چه باید مراقب بود که ارائه و تجویز این شیوه‌های درمانی به‌طور یقین توسط متخصص مربوطه صورت گیرد و این شیوه‌ها متناسب با توانایی بیمار و توان بدنی او برایش تجویز شود.

 

 
   شیوه زندگی را باید عوض کنید
 

یکی از مهم‌ترین شروط کاهش وزن و ثبات آن، اصلاح شیوه زندگی و رژیم غذایی افراد است. درصورتی که فردی از طب سوزنی برای درمان چاقی و کاهش وزن خود استفاده کند و پس از روند درمان دوباره رژیم غذایی اولیه و روند زندگی گذشته خود را پیش گیرد، بدون شک بعد از مدت کوتاهی دوباره چاق شده و به وزن اولیه بازمی‌گردد. بنابراین اصلاح شیوه زندگی به این معنی است که بیمار پس از درمان باید یک رژیم غذایی مناسب و سلامت را دنبال کرده و از ریزه‌خواری و مصرف موادغذایی پرکالری پرهیز کرده و ورزش و نرمش روزانه را در برنامه خود بگنجاند.

 

 
   طب سوزنی الکتریکی چگونه چربی‌ها را دفع می‌کند؟
 

در این شیوه درمانگران با کمک شیوه‌های درمانی خود در طب سوزنی و با استفاده از جریان خفیف الکتریسیته حین درمان در محل دریافت سوزن، به بیمار کمک می‌کنند تا چربی‌های موجود در بدن را از طریق سیستم لنفاتیک خود از بدن دفع کند.

به این ترتیب بافت‌های چربی که در بدن وجود دارند به مرور از این طریق دفع می‌شوند و بیمار شاهد کاهش وزن چشمگیری در اندام‌های خود خواهد بود.

 



 
کاهش وزن بدون یبوست
 

 یکی از مهم‌ترین نکاتی که بسیاری از خانم‌ها پس از رعایت انواع رژیم‌های غذایی لاغری با پزشک خود در میان می‌گذارند، ابتلا به یبوست و کندی عملکرد دستگاه گوارش است. خوشبختانه این عارضه در شیوه درمانی طب سوزنی برای بیمار بروز نمی‌کند، زیرا متخصص هنگام ارائه تکنیک‌های طب سوزنی برای بیمار، نقاطی از بدن او را که در ارتباط مستقیم با دستگاه گوارش و عملکرد روده‌هاست با کمک سوزن‌ها تحریک کرده و به این ترتیب این عارضه که یکی از شایع‌ترین عوارض جانبی شیوه‌های درمانی کاهش وزن در جهان محسوب می‌شود با کمک طب سوزنی پیشگیری می‌شود.

 

 
با سلولیت‌ها خداحافظی کنید
 

 همان‌طور که می‌دانید، امروزه درمان اضافه وزن و تجمع سلول‌های چربی در ناحیه شکم، پهلو و ران از جمله سخت‌ترین درمان‌هاست. در حقیقت سلولیت‌ها و تجمع سلول‌های چربی در این بخش‌ها و تغییراتی که در بافت همبند بدن بیمار به‌وجود می‌آید از جمله مواردی است که در تکنیک‌های مختلف درمان چاقی، در آخرین مرحله و با دشواری زیادی به دست می‌آید.  اما درمانگران طب سوزنی چین با کمک سوزن‌های خود و با تحریک نقاط خاصی از بدن قادرند  میزان سوخت‌وساز و متابولیسم بخش‌های موردنظر شکم، ران و پهلو را افزایش دهند و به این ترتیب به درمان هر چه سریع‌تر سلولیت‌های این نواحی که موجب چاقی و تغییر شکل نامناسب اندام‌های ذکر شده می‌شود، بپردازند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد