بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

برنامه ریزی کره جنوبی برای دیجیتال کردن کتاب های درسی

تبلت به جای کتاب !!!!کم کم باید با کاغذ در مدارس خداحافظی کرد

تبلت ها، کتاب خوان های الکترونیکی و سایر دستگاه های دیجیتال امروزی ما، آنقدر جذاب و کار آمد شده اند که بتوانند جای برخی از وسایل سنتی را پر کنند. در این راستا شرکت های زیادی تلاش کرده اند تا به رواج بیشتر دستگاه های دیجیتال به ویژه در سیستم آموزشی کمک کنند. اما تاکنون ندیده بودیم که یک کشور به طور جدی برای این کار سرمایه گذاری انجام دهد.

 


کیندل آمازون برنامه ریزی کرده بود که تمام کتاب های درسی را بکشد. اما نتوانست. ولی حداقل یک کشور دارد به سمت سبک کردن بار دانش آموزان قدم بر می دارد. آن هم به کمک نسل های بعدی دستگاه های سامسونگ. این هفته کره جنوبی اعلام کرد که می خواهد بیش از دو میلیارد دلار برای توسعه کتاب های درسی دیجیتال سرمایه گذاری کند و تا سال 2015 آن ها را جایگزین کاغذی کند که امروزه در مدارس استفاده می شود.

 

دانش آموزان به روش های آموزشی بی نیاز به کاغذ دست پیدا خواهند کرد. آن هم از طریق یک سیستم تحت کلود (ابری). از این به بعد با به کار گیری محتوای مولتی مدیا در مدارس، بالاخره مکملی مناسب برای محتوای کتاب ها پیدا خواهد شد. این سیستم همچنین به دانش آموزانی که به هر دلیلی در خانه محصور شده اند؛ کمک خواهد کرد که بتوانند درس ها را یاد بگیرند و کار هایشان را از راه دور انجام دهند. برای مثال: فناوری کلود به آن ها در ریاضی یا خواندن درس ها بدون آمدن به مدرس کمک خواهد کرد. این برنامه ها می توانند تاثیر قابل توجهی در سیستم آموزشی یک کشور بگذارند.


به نظر شما کشور های دیگر تا چه اندازه از این موضوع استقبال خواهند کرد و اقداماتی مشابه را انجام خواهند داد؟ اگر خودتان دانش آموز بودید، چه نظری راجع به این تصمیم کره جنوبی می دادید؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد