بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

هدیه مردم قرن 20 ام به 21 ام!!!

در سال 1957 میلادی مردم شهر تولسا در اوکلاهمای آمریکا تصمیم گرفتند تا هدیه ای به مردم 50 سال آینده شهرشان در 2007 بدهند. از این رو اتومبیل پلیموث بلویدیر بسیار مدرن 1957 را با تمهیدات بسیار خاص در لایه های محافظ پوشانده و در یک اتاقک بتنی زیرزمینی دفن کردند تا در سال 2007 بیرون آورده شود. در این مراسم از مردم حاضر خواسته شد تا در خصوص جمعیت احتمالی شهر در 50 سال آینده حدس زده و صدای آنها بر روی نوار مغناطیس ضبط و درون ماشین قرار داده شد تا کسی که نزدیکترین حدس را زده بوده یا وارث او صاحب ماشین لوکس پنجاه سال قبل شود.

 


 


دقیقا در پنجاهمین سالگرد دفن اتومبیل، طی مراسمی خاص اتومبیل بیرون آورده شده و همه را متعجب و متاثر کرد زیرا در اثر نشت آب و رطوبت به داخل اتاقک اتومبیل گرانقیمت صدمات زادی دیده و نوار ضبط شده نیز غیر قابل بررسی گردید. درون اتومبیل همچنین وسایلی چون مقداری چول پول خرد، چندین رژ لب، سیگار، بلیط پارکینگ، چند گالن بنزین و ... هدیه گذاشته شده بود.

اخیرا شهرداری تولسا تصمیم گرفته تا نوار آسیب دیده را جهت بررسی و تعیین برنده خودرو به یک گروه متخصص بسپارد تا هرچه سریعتر حق به حقدار برسد.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد