بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

برنامه بازسازی پوست از امروز تا عید

برنامه بازسازی پوست از امروز تا عید 

اگر می خواهید برای عید ۹۰ پوستی شفاف داشته باشید و لکه های صورت خودتون رو بردارید و همچنین خواهان این هستید که این کار را در کمترین زمان ممکن انجام دهید حتما با این پست  همراه باشید…

۱

٫استراحت و خواب کافی
یکی از علل مهم در خستگی و تیرگی پوست، خستگی روحی و جسمی است. اگر به شدت مشغول کار و تلاش در زندگی پرتلاطم امروزی شده‌اید لطفا کمی پایتان را روی ترمز فشار دهید و آهسته‌تر حرکت کنید. سعی کنید هر طور هست آرامش را به زندگی خود و خانواده خود برگردانید. وقت کافی برای استراحت‌تان اختصاص دهید. سعی کنید ۸ ساعت در طول شبانه‌روز خواب راحت داشته باشید. در محیط کار و خانواده از برخوردهای بی‌مورد پرهیز و سعی کنید از کمک کردن به دیگران و انجام به موقع کارهای خود لذت ببرید. اگر در زندگی آرامش را تجربه کنید به زودی متوجه خواهید شد که پوست شما نیز از خستگی رهایی می‌یابد. سعی کنید در تعطیلات آخر هفته مسافرت‌های کوتاه تفریحی همراه خانواده ترتیب دهید تا از دغدغه‌های زندگی روزمره خارج شوید. می‌توانید از یوگا و مدیتیشن نیز برای کسب آرامش استفاده کنید. دعا کردن و توکل به خدا را از یاد نبرید که یاد خداوند موجب آرامش است.

۲٫تغذیه مناسب

سعی کنید مصرف مایعات و آب سالم را به میزان فراوان در رژیم‌‌غذایی روزمره‌تان بگنجانید. مصرف آب فراوان موجب سم‌زدایی از بدن می‌شود وبه دفع رادیکال‌های آزاد که عامل اصلی خستگی سلو‌ل‌ها و پیری زودرس هستند، کمک می‌کند. مصرف ویتامین‌های آنتی‌اکسیدان مانند ویتامینC و E را مدنظر قرار دهید و فراموش نکنید که بهترین منبع کسب این ویتامین‌ها، میوه‌ و سبزی‌های تازه هستند. باید باور کنید که مصرف میوه‌ و سبزی‌های تازه از مصرف مولتی‌ویتامین‌های ساختگی برای سلول‌های بدن ما بسیار مفیدتر است. مصرف سیب، مرکبات و انار برای شادابی پوست بسیار مفید هستند.

۳٫ماسک مناسب

یکی از روش‌های شاداب‌کردن پوست، استفاده از ماسک‌های طبیعی است. شما از میوه‌های مختلف ماند کیوی، خیار، لیموترش و… می‌توانید ماسک‌های مختلفی برای پوست خود درست کنید. از عسل طبیعی و شیر نیز به این منظور می‌توان استفاده کرد. علت شاداب‌کنندگی اکثر این عوامل، وجود آلفاهیدروکسی اسید یا اسید میوه است که ساختنی آن نیز در بازار موجود است و به تجویز متخصص پوست می‌توانید از آنها هم استفاده کنید. توصیه می‌شود هفته اول یک شب و سپس هر شب از آلفاهیدروکسی اسید استفاده شود. بهتر است از مصرف این اسیدها به دور دهان و دور چشم پرهیز کنید زیرا پوست این نواحی حساس است و می‌تواند به سرعت تحریک شود. می‌توان از کرم‌های لایه‌بردار مانند ترتینویین یا آداپالن نیز به منظور شاداب کردن پوست استفاده کرد.

۴٫بوتاکس

از این درمان‌ها که بگذریم اگر به متخصص پوست مراجعه کنید با انجام برخی اقدامات، می‌تواند وضعیت پوست شما را طی این ۴ هفته دگرگون کند. به عنوان نمونه اگر سن شما بین ۳۵ تا ۵۵ سال است و روی پیشانی و دور چشم تان خط‌های ریز و درشت وجود دارد با تزریق بوتاکس طی ۲ هفته متوجه تغییرات عمده‌ای در چهره خود خواهید شد. به این ترتیب که چین‌های پیشانی و دور چشم تا حد بسیار قابل‌توجهی کاهش می‌یابد و انتهای ابروهای شما بالا خواهد رفت.

۵٫تزریق پرکننده

اگر از چین‌های عمیق و خط خنده رنج می‌برید با تزریق چربی یا پرکننده‌های استاندارد می‌توان تا حد قابل‌توجهی این چین‌ها را پر کرد و این کار تغییر زیادی در چهره شما ایجاد خواهد کرد. نکته بسیار قابل‌توجه تزریق ماده کاملا استاندارد و با کیفیت توسط متخصص پوست یا جراح پلاستیک است. فراموش نکنید که شما این کار را برای بهتر شدن وضعیت خود انجام می‌دهید و هرگز نباید خطر تزریق مواد با کیفیت پایین و ارزان و توسط افراد غیرمتخصص را بپذیرید.

۶٫پیلینگ

از اقدامات دیگری که برای بهبود کیفیت پوست می‌توان نام برد انجام پیلینگ اسید میوه است که در شاداب کردن پوست تاثیر بسزایی دارد. این کار باید توسط متخصص پوست انجام شود و می‌توان طی ۴ هفته، ۲ مرتبه آن را انجام داد. بعد از این نوع لایه‌برداری مصرف ضدآفتاب را به صورت وسواسی در طول روز فراموش نکنید. اقدام دیگری که می‌توان انجام داد، انجام میکرودرم‌ابریژن هفتگی است. این کار باید بسیار ملایم انجام شود تا پوست بیمار آزرده و زخمی نشود. در این روش توسط دستگاهی کریستال‌های هیدروکسیدآلومینیوم روی پوست پاشیده می‌شوند و پوست تحت فشار منفی قرار می‌گیرد. ترکیب این سابش توسط کریستال‌های سخت مذکور و فشار منفی شبیه بادکش روی پوست موجب شاداب شدن پوست و تحریک کلاژن‌سازی می‌شود. بعد از میکرودرم‌ابریژن اغلب رضایت بیماران بسیار بالاست. در ضمن این کار تاثیر داروهای موضعی را نیز بیشتر می‌کند. در این روش نیز مصرف مرتب ضدآفتاب را در طول روز فراموش نکنید.

۷٫رادیوفرکوئنسی

از روش‌های جوانسازی دیگر رادیوفرکوئنسی است که طی ۴ هفته ۲ مرتبه می‌توان این کار را انجام داد. در این روش توسط امواج رادیویی، حرارت بالایی زیر پوست ایجاد می‌شود که این حرارت موجب تحریک کلاژن‌سازی و نیز کم شدن چربی‌های زیرپوستی و نیز ایجاد لیفتینگ مختصر می‌شود.

 خلاصه اینکه...

اگر بخواهید با کمترین خرج دارای پوستی متفاوت طی این ۴ هفته شوید توصیه ما به شما این است: هفته اول یک شب در میان و سپس هر شب از کرم اسید میوه ۱۰ درصد که مارک‌های مختلف ایرانی و خارجی آن در داروخانه‌ها موجود است، استفاده کنید. در طول روز از کرم ویتامینC استفاده کنید و درنهایت مصرف ضدآفتاب را هر ۲ ساعت از صبح تا شب فراموش نکنید. در کنار این اقدامات فراموش نکنید که هیچ‌ یک از این کارها جای خواب خوب و آرامش روحی و تغذیه سالم را برای شاداب نگه داشتن پوست را نمی‌گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد