بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

گزارشی از سریال‌های نوروزی تلویزیون نوروز ۹

گزارشی از سریال‌های نوروزی تلویزیون

سریال های نوروزی

کدام شبکه‌ کدام سریال را پخش می ‌کند؟!

درحالی که ۱۸ روز به تعطیلات نوروز و شروع سال جدید باقی‌ مانده است، برخی شبکه‌های تلویزیونی هنوز به طور قطعی اعلام نکرده‌اند که چه سریالی را برای نوروز روی آنتن خواهند فرستاد.

 

این نخستین بار است که شبکه‌های سیما در ایام نوروز تولید چند سریال را برای پخش در دستور کار خود قرار داده‌اند‌ و یک  

پروژه را به عنوان سریال نوروزی معرفی نکرده‌اند.

 *** شبکه اول سیما

شبکه اول سیما اوایل پاییز امسال «توطئه فامیلی» به کارگردانی رامبد جوان و تهیه‌کنندگی مجید اوجی را به عنوان سریال نوروزی خود اعلام کرد. این در حالی است که محسن تنابنده نیز در گفت‌وگویی با ایسنا از نگارش «پایتخت» به عنوان سریال نوروزی شبکه اول خبر داده بود.

این شبکه در سایت رسمی خود، سریال‌های «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری و «خوابگاه» به تهیه‌کنندگی بهروز هاشمی را نیز به عنوان پروژه‌های نوروزی اعلام کرد.

 سریال «توطئه فامیلی»، درباره صاحب یک شرکت بزرگ است که تصمیم می‌گیرد قبل از مرگ نیمی از اموالش را به پسر شریک سابقش بدهد اما با مخالفت‌ها و موانعی مواجه می‌شود.

تصویربرداری «پایتخت» سیروس مقدم همچنان ادامه دارد و الهام غفوری، از تلاش برای به پایان رساندن این سریال تا پیش از شروع سال ۱۳۹۰ خبر داده است. این سریال، داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که قبل از تحویل سال نو تصمیم می‌گیرند به تهران مهاجرت کنند. محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، علیرضا خمسه، سارا فوقانی‌اصل، نیکا فوقانی‌اصل، خسرو احمدی، کیانوش گرامی، حسین توشه، نعیمه نظام‌دوست، افشین سنگ‌چاپ، احمد مهران‌فر و آرش نوذری بازیکنان سریال «پایتخت» هستند.

سیروس مقدم

به گزارش ایسنا، تصویربرداری «توطئه فامیلی» نیز در حالی به پایان رسیده که مجید اوجی پیش از این خاطرنشان کرده بود شاید با صلاحدید سازمان صدا و سیما این سریال در کنداکتور نوروزی شبکه اول قرار نگیرد. امیرجعفری، جمال اجلالی، مریم امیر جلالی، آناهیتا همتی، خسرو احمدی و سحر دولتشاهی بازیگران اصلی این مجموعه ۱۵ قسمتی هستند. سریال «توطئه فامیلی»، درباره صاحب یک شرکت بزرگ است که تصمیم می‌گیرد قبل از مرگ نیمی از اموالش را به پسر شریک سابقش بدهد اما با مخالفت‌ها و موانعی مواجه می‌شود.

همچنین تهیه‌کننده سریال «خوابگاه» نیز در گفت‌و گویی با ایسنا اعلام کرد که «خوابگاه» سریال نوروزی شبکه دو نیست و در مرحله پیش‌تولید به سر می‌برد و قرار است خرداد ۹۰ روی آنتن برود. به این ترتیب یکی از گزینه‌های نوروزی شبکه اول سیما به طور قطعی حذف شد.

*** شبکه دو سیما

شبکه دو سیما نیز دو سریال «بچه‌ها نگاه می‌کنند» و «نامه‌های بالدار» را به عنوان مجموعه‌های نوروزی اعلام کرده است.

سریال طنز «نامه‌های بالدار» به تهیه‌کنندگی سید علیرضا سبط‌ احمدی و کارگردانی امیر فیض، داستان چند نوجوان را روایت می‌کند که در یک اتفاق چند نامه‌ی عجیب و غریب به دستشان می‌رسد و به سفری عجیب و ماورایی می‌روند. این نوجوانان در سفرشان در مواجهه با اتفاقات، سخت‌کوش‌تر می‌شوند و برای حفظ یک میراث فرهنگی مشترک تلاش می‌کنند.

«بچه‌ها نگاه می‌کنند» به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان و کارگردانی حمیدرضا صلاحمند دیگر سریال نوروزی شبکه دو سیماست. هدایت هاشمی، شبنم مقدمی، آتیلا پسیانی، گوهر خیراندیش، سیامک صفری و سارا خوئینی‌ها از بازیگران این مجموعه طنز هستند. فیلمنامه «بچه‌ها نگاه می‌کنند» با موضوعی اجتماعی و با رگه‌های طنز به قلم علیرضا محمودی به نگارش درآمده است.

*** شبکه سه سیما

سعید آقا خانی

سریال‌های «رادررو» و «چهارچرخ» از گزینه‌های پخش شبکه سه سیما در نوروز ۹۰ هستند.

مهران مهام ـ تهیه‌کننده رادررو به ایسنا گفت: ممکن است «رادررو» را برای نوروز نسازیم چون افراد دیگری در هم در حال تولید سریال‌های نوروزی هستند.

«رادر رو» در ۱۵ قسمت به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهران مهام و ایرج محمدی برای پخش از شبکه سه آماده می‌شود. این دومین همکاری آقاخانی و مهام و محمدی برای یک سریال نوروزی است که سال گذشته مجموعه «زن‌بابا» را برای تعطیلات نوروز ۸۸ روی آنتن شبکه سه برده بودند.

مصطفی کیایی، نویسندگی «رادر رو» را بر عهده دارد و تاکنون حضور مرجانه گلچین، مهران غفوریان، حمید لیقوانی و امیر غفارمنش در این سریال قطعی شده است.

به گزارش ایسنا، تصویربرداری «چهارچرخ»، دیگر گزینه سریال نوروزی شبکه سه با اتمام حدود نیمی از مراحل تصویربرداری در لوکیشن اصلی این سریال در خیابان بهار ادامه دارد. «چهارچرخ» در ۱۵ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای توسط محمدرضا فاضلی نوشته‌ شده و درباره‌ی مردی به نام ذبیح است که سال‌ها آرزوی خرید یک ماشین را دارد، اما در زمانی که قصد خرید ماشین را دارد، اتفاقات دیگری رخ می‌دهد. حمید لولایی، مریم امیرجلالی، بهنوش بختیاری، محسن قاضی‌مرادی، شهرام قائدی، مجید یاسر، مصطفی طاری و اصغر سمسار‌زاده از جمله بازیگران «چهار چرخ» هستند. «چهارچرخ» را محمدرضا شجاعی تهیه‌کنندگی می‌کند و درحالی که اصغر نعیمی حدود نیمی از سریال را کارگردانی کرده بود، کارگردانی نیمه دوم

امیر جعفری

«چهارچرخ» به جواد مزدآبادی سپرده شده است.

*** شبکه تهران

شبکه تهران تنها شبکه سیماست که فقط یک پروژه را به عنوان سریال نوروزی اعلام کرده است. «موج و صخره» را مجید صالحی برای شبکه تهران می‌سازد. «موج و صخره» با نام قبلی «سفر، کیش، مات» به کارگردانی مجید صالحی و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی، مضمونی طنز دارد. متن این سریال توسط امیرعباس پیام نوشته شده و بخش عمده‌ای از آن در کیش تصویربرداری می‌شود. تهران، بندر لنگه و بندر عباس از دیگر لوکیشن‌های این سریال هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد