بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

۷ همان ویستا است

رندال کندی، متخصص تجزیه و تحلیل و بنچمارکینگ سیستم، طی مقاله‌ای انتقادی ویندوز هفت را گام نه چندان رو به جلوی مایکروسافت ارزیابی می‌کند.
در این تحلیل که سایت اینفو ورلد آن را منتشر کرده است،‌ آمده است:
در نگاه اول ارزشیابی ویندوز۷، اینطور به نظر می‌رسد که این ویندوز با ظاهر جذاب و جدید خود، عینآ همانند ویندوز ویستا است. در ابتدای کار، فرض برآن بود که این ویندوز جدید، بتواند کمی و کاستی‌های ویندوز ویستا را برطرف کرده و نسخه کاملتری از آن را آماده استفاده کند، ولی متاسفانه طی آزمایشاتی که در مراحل ابتدایی بر روی نسخه آزمایشی صورت گرفته است، این امید به یاس تبدیل شد.

ویندوز۷ در مقایسه با ویندوز ویستا، دارای شباهت‌های فراوانی است که از جمله‌ی آن ها می توان به سه مورد مهم زیر اشاره کرد:
۱) ویندوز ۷ به کندی ویندوز ویستا است.
در حقیقت عملکرد ویندوز۷، دقیقاً همانند سری یک ویندوز ویستا است. اگر شمای کاربر از امکانات و روش های عملکردی ویندوز ویستا ناراضی بودید، به طور قطع ویندوز ۷ در مدت زمان کوتاه و بدون وجود هیچ گونه مانعی عرضه می‌شد. نه اینکه با شروع بی حساب خود، در حالت نسخه آزمایشی باقی بماند‌. مایکروسافت اساس و هسته این ویندوز را در سری یک ویندوز ویستا، در سال ۲۰۰۸ تثبیت کرده است و اکنون، این ویندوز جدید با هیچ نوع تغییر خاصی و تنها با ظاهری جذاب، همانند ویندوز ویستا عرضه شده است. حقیقت این است که ویندوز جدید به همان کندی ویندوز قبلی است.
۲) ویندوز۷ همانند ویندوز ویستا، بر رابط کاربری متکی است.
ویندوز ۷ از لحاظ ساختار، سیستم فایلی، برنامه‌های چند رسانه‌ای، نحوه جستجو و در کل نحوه استفاده از آن هم، همانند ویندوز ویستا است و تنها با تغییرات جزئی در نوار ابزار و تبادل آهنگ ها و ... عرضه شده است. مایکروسافت بار دیگر توانسته است با تکیه بر تغییر در رابط کاربر و ایجاد ظاهری جذاب، به جذب کاربران بپردازد و مرکز توجه قرار گیرد. در حقیقت تغییرات فنی چندانی در ویندوز جدید مشاهده نمی‌کنید.
۳) ویندوز ۷ همانند ویندوز ویستا، پیچیده است.
بعد از بوجود آمدن اشکالات و ابهامات در نحوه استفاده از ویندوز ایکس پی و نارضایتی بعضی کاربران، مایکروسافت تصمیم به ایجاد تغییراتی که از جمله ی آن ها، ساده‌کردن کنترل پنل (جعبه ابزار) بود گرفت. هدف مایکروسافت این بود که استفاده از ویندوز را بیش از پیش برای کاربر عادی ساده‌تر کند. اما در حقیقت ویندوز جدید به همان پیچیدگی ویندوز قبلی است.
به هر حال، با توجه به دلایل فوق، مشاهدات و مباحث حاضر در مورد عملکرد این ویندوز جدید و فرضیات خود نسبت به این سیستم، هیچ گونه امیدی به موفقیت آن ندارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد