بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

برخودروی تمام‌الکتریکی مرسدس بنز با 525 اسب بخار قدرت

برخودروی تمام‌الکتریکی مرسدس بنز با 525 اسب بخار قدرت/ عکس

   - مرسدس بنز SLS AMG E-Cell ابرخودروی تمام‌الکتریکی دایملر با قدرت 525 اسب بخار را باید یک شاهکار مهندسی دانست. این خودرو به کمک 4 موتور الکتریکی همگام در 4 ثانیه به سرعت اولیه 100 کیلومتربرساعت می‌رسد.

محبوبه عمیدی: مرسدس بنز SLS AMG E-Cell، ابرخودروی تمام‌الکتریکی دایملر با قدرت 525 اسب بخار را باید شاهکار مهندسی این شرکت دانست. این خودروی سبز و پرقدرت برای حرکت از 4 پیشرانه الکتریکی همگام استفاده می‌کند که هر یک وظیفه قدرت دادن به یکی از چرخ‌های این خودرو را بر عهده خواهد داشت.

01-sls-e-cell.jpg

زمانی حدود 4 ثانیه کافی است تا این خودروی استثنایی به سرعت اولیه 100 کیلومتربرساعت برسد. مرسدس بنز SLS AMG E-Cell برای رسیدن به سرعت 210 کیلومتربرساعت تنها به 12 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. حداکثر سرعت این خودرو به 250 کیلومتربرساعت محدود شده است.

مرسدس بنز SLS AMG E-Cell

به گزارش autoblog، در این کوپه که برای دو سرنشین طراحی شده، برای ذخیره انرژی از باتری‌های یون لیتیوم استفاده شده، سیستم ترمز بازیافت انرژی نیز به حفظ ذخیره انرژی الکتریکی کمک خواهد کرد. باتری‌های یون لیتیوم به کار گرفته شده از سیستم مدیریت دما بهره می‌برند، این سیستم بهترین شرایط را برای شارژ و دشارژ باتری‌ها فراهم خواهد کرد.

مرسدس بنز SLS AMG E-Cell

دیسک‌های ترمز این نمونه اولیه از کامپوزیت سرامیکی ساخته شده‌اند، این دیسک‌ها 40درصد سبک‌تر از دیسک‌های معمولی ترمز هستند. چراغ‌های جلو این نمونه مفهومی تمام ال.ای.دی ساخته شده‌اند.

مرسدس بنز SLS AMG E-Cell

مطابق اعلام دایملر، هدف اصلی از ساخت این ابرخودرو که بخشی از مسئولیت اجتماعی این شرکت عنوان شده، کاهش روزافزون مصرف سوخت و آلایندگی هوا در کنار حفظ و بهبود قدرت خودروهای ساخت این شرکت است. برای حفظ این قدرت از 4 موتور الکتریکی متراکم با حداکثر 12 هزار دوردردقیقه استفاده شده است.

مرسدس بنز SLS AMG E-Cell

این ابرخودرو تمام‌الکتریکی که کمی کمتر از 2000 کیلوگرم وزن دارد و احتمالا نیمه اول سال 2013 وارد بازار خواهد شد، می‌تواند رقیب خوبی برای مرسدس بنز SLS AMG با موتور 8 سیلندر 6.3 لیتری و قدرت 563 اسب بخار باشد. پیش‌بینی می‌شود قیمت این خودرو 50 تا 100هزار دلار بیشتر از همتای بنزین‌سوز آن باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد