بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

۰ بهترین مدارک بین الملی آی تی در سال ۲۰۱۰

بهترین مدارک آی تی در 2010

بهترین مدارک آی تی در 2010

همسو با دگرگونی های پرشتاب در زمینه تکنولوژی و فناوری اطلاعات و به منظور افزایش سطح دانش و مهارت فنی کارشناسان IT ، شرکت های بزرگ آی تی در سراسر جهان اقدام به ارائه مدارک بین المللی در زمینه هایی مثل سخت افزار ،نرم افزار ، امنیت ، شبکه ، برنامه نویسی و … کرده اند .بحث ها همیشه پیرامون مدارک آی تی بالا بود و هست .اینکه چه مدرکی بازار کار یا آینده ی بهتر دارد و مسائلی از این قبیل. علاقه مندان همیشه بین مدارک مختلف و همچنین تبلیغات آموزشگاه ها سردرگم هستند .

Erik Eckel در مقاله ای در سایت techrepublic.com ده مدرک برتر آی تی در سال ۲۰۱۰ را براساس میزان اشتغال ، درآمد و کاربرد آنها لیست کرده است که در زیر هر کدام همراه با توضیحی مختصر آمده است .

۱ : MCITP

در لیست مدارک مایکروسافت هم اکنون MCITP بهترین certification است .در دنیای سیستم ها و شبکه های بسیاری بر پایه ی ویندوز وجود دارد و این دلیل گرایش زیاد به سمت MCITP است.متخصصانی که مدرک Microsoft Certified IT Professional یا MCITP را می گیرند توانایی توسعه ی دانش و مهارت لازم برای برنامه ریزی، گسترش ، پشتیبانی ، نگهداری و بهینه ساختن تکنولوژی های مایکروسافت را دارند .بخصوص ، Enterprise Desktop Administrator 7 و Server Administrator در سطح جهان هم اکنون زیاد مورد نیاز است و همچنین Messaging Administrator 2010 .

2 : MCTS

این سری از مدارک مایکروسافت فرصتی است برای متخصصین که مهارت های فردی خود را در یک تکنولوژی خاص نشان دهند .برای آن دسته از متخصصین که توانایی پیاده سازی ، طراحی وعیب یابی یک تکنولوژی خاص مایکروسافت را دارا می باشند. مدارک Microsoft Certified Technology Specialist یا MCTS عموماً شامل یک تا سه آزمون بوده و بر روی یک محصول یا تکنولوژی کلیدی مایکروسافت متمرکز می گردند . این مدارک در بر گیرنده مهارتهای شغلی نبوده و با از دور خارج شدن آن محصول ، مدارک مربوطه نیز از اعتبار ساقط می گردند .از این لینک می توانید لیست مدارک MCTS مایکروسافت را ببینید .

۳ : Network+

تمام متخصصان آی تی باید در مورد مبنا و قاعده کلی شبکه و همچنین خیلی مفاهیم زیرساختاری یک ارگان چه براساس لینوکس باشد یا مایکروسافت و یا اپل آگاهی داشته باشند .اکثرا این مدرک Network+ شرکت CompTIA را نادیده می گیرند در صورتی که متخصصان آی تی باید در رزومه ی خود چنین مدرکی داشته باشند .

به طور کلی دروس این مدرک در بر گیرنده کلیه مطالب اولیه و پایه در مورد انواع شبکه های کامپیوتری ، توپولوژی شبکه ، پروتکلهای مختلف ، معرفی سخت افزار مورد نیاز راه اندازی شبکه و … بوده و اساسا پایه و پیش نیاز مناسبی برای مطالعه دروس تخصصی تر شبکه نظیر دوره های MCSE یا MCITP می باشد.

۴ : A+

همانند مدرک نتورک پلاس از CompTIA داشتن مدرک A+ هم یکی دیگر از مدارکی است که متخصصان آی تی باید در رزومه ی خود داشته باشند .

دریافت این گواهینامه متضمن دانش فنی شما در ارتباط با نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر در حد یک تکنسین فنی می باشد .دوره آموزشی A+ دارای دو بخش سخت افزار و نرم افزار است.

۵ : CSSA

این مدرک از شرکت SonicWALLs در رابطه با دیوایس های شبکه ی این کمپانی است .مدرک Certified SonicWALL Security Administrator یا CSSA مهندسان را قادر به رفع مشکلات امنیتی شبکه و ایجاد  secure remote access یا secure wireless administration می کند .در کل مهندسان نیاز ضروری دارند به اطلاعات و تخصص های لازم برای کانفیگ و عیب یابی دیوایس های SonicWALL که سرویس های امنیتی ارائه می دهند .

۶ : CCNA

اگر چه SonicWALL جا پای سیسکو گذاشته است اما همچنان تقاضا برای مهارت های سیسکو با قدرت باقیست .داشتن مهارت Cisco Certified Network Associate یا CCNA در رزومه ی خود کمک می کند به  متقاعد کردن ارگان های بزرگ از این جهت که شما دانش و مهارت لازم را برای گسترش و عیب یابی روترهای سیسکو و سوئیچ های شبکه دارید .

۷ : ACTC

سیستم های اپل با سرعت زیادی درحال گسترش است و با لطبع نیاز به کسانی که در زمینه گسترش و اداره کردن شبکه های مبتنی بر Mac OS X مهارت داشته در سطح جهان وجود دارد .سازمان های زیادی در سطح جهان از شبکه های قدیمی ویندوزی به محیط Mac OS X client-server کوچ کرده اند .داشتن Apple Certified Technical Coordinator یا ACTC  به شما کمک می کند که بتوانید در پروژه های اپلی شرکت کنید و درکل اگر از فن های اپل و Mac OS X Snow Leopard هستید با داشتن این مدرک دانش و مهارت لازم برای گسترش و نگهداری زیر ساختار و سرورهای اپل را خواهید داشت .

۹ : CISSP

اگر شما برنامه ای برای رفتن به سمت دنیای امنیت اطلاعات دارید مدرک CISSP بسیار مناسب برای شما است .Certified Information Systems Security Professional یا CISSP به دلیل این که برخلاف سایر مدارک امنیتی، وابسته به محصولات هیچ شرکت سخت افزاری یا نرم افزاری خاص نیست قادر است به افراد متخصص امنیت، تبحر لازم را در طرح و پیاده سازی سیاست های کلان امنیتی اعطا نماید.مدرک CISSP در دنیا از نظر درآمد در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد که نشان از اهمیت و در عین حال دشوارتر بودن مراحل کسب و نگهداری مدرک CISSP دارد.

۱۰ : PMP

مدرک Project Management Professional یا PMP از جمله مدارک کمپانی PMI جهت ارزیابی مهارت های پیشرفته مدیران سازمانی و غیرسازمانی پروژه در در زمان بندی ، بودجه ریزی و استفاده از منابع انسانی به صورت موثر و کارآمد در پروژه های IT می باشد. با کسب این مدرک قادر به تحلیل پیامد ها ، حل مسائل و مشکلات بوجود آمده و حتی رسیدن به سود های کلان خواهید بود .این مدرک معروفترین و معتبرترین در زمینه مدیریت پروژه است .بسیاری از شرکتهای بزرگ دنیا داشتن مدرک بین المللی PMP را برای مدیران پروژه خود الزامی کردند و در داخل ایران هم این روند کم کم درحال گسترش است .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد