بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

مرمت برج کج پیزا در ایتالیا با لیزر و سرنگ !!!! ...

http://www.redlink1.com/mydocs/group/128/07.jpg



http://www.redlink1.com/mydocs/group/128/02.jpg
پروژه مرمت برج کج پیزا که هشت سال طول کشیده، نزدیک اتمام است. این برج ۸۳۷ سال قدمت دارد.
http://www.redlink1.com/mydocs/group/128/03.jpg
گروهی متشکل از ۱۰ کارشناس مرمت آثار تاریخی، با استفاده لیزر، قلم و سرنگ سنگ های این بنا را که تعدادشان به ۲۴ هزار و ۴۲۴ قطعه می رسد، پاکسازی می کنند. برج کج پیزا در ایتالیا ۵۶ متر طول دارد.
http://www.redlink1.com/mydocs/group/128/04.jpg
"آنتون شاتر"، سرپرست گروه کارشناسان مرمت، گفت که سنگ های این بنا در وضعیت اسف باری بودند که دلیل عمده آن آلودگی هواست، هرچند جهانگردان و پرندگان نیز در این میان نقش داشتند.
http://www.redlink1.com/mydocs/group/128/05.jpg
آقای شاتر گفت:‌ نمک های دریایی که همراه باد می آید (با توجه به این که برج پیزا تنها ۱۲ کیلومتر با دریای مدیترانه فاصله دارد) و آب ناشی از باران که در قسمت های خاص این بنا جمع می شود،‌ بیشترین خسارت را به برج پیزا وارد آورده اند.
http://www.redlink1.com/mydocs/group/128/06.jpg
سنگهای به کار رفته در این برج که رنگش مایل به زرد متمایز است،‌ از معادن "سن جولیانو" که از بالای برج دیده می شود، استخراج شده اند.
http://www.redlink1.com/mydocs/group/128/07.jpg
بین سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۱ از میزان کج بودن برج به اندازه ۴۵ سانتیمتر، نسبت به حالت عمودی، کاسته شد و پس از آن دوباره به روی بازدیدکنندگان باز شد. عکس سمت چپ این برج را در سال ۱۹۹۲ نشان می دهد و عکس سمت راست مربوط به دسامبر ۲۰۱۰ است.
http://www.redlink1.com/mydocs/group/128/08.jpg
در سال ۱۹۸۷، نهاد فرهنگی سازمان ملل، یونسکو، برج پیزا را به عنوان میراث جهانی ثبت کرد. حدود یک میلیون نفر در سال از این مکان بازدید می کنند و درآمد حاصل از فروش بلیت مبلغ مورد نیاز برای پاکسازی برج (بیش از ۹ میلیون دلار) را تامین کرده است.
http://www.redlink1.com/mydocs/group/128/09.jpg
قرار است این داربست ها که تدریجا و با پیشرفت پروژه به طبقات بالاتر برده شده است،‌ با تکمیل پروژه در ماه فوریه برچیده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد