بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

مقایسه ای بین گوشی جدید گوگل و Galaxy S

نکسیوس اس یا گلکسی اس

 

دیروز از اسمارت فون دوم گوگل یعنی Nexus S همراه با سیستم عامل Android 2.3 به طور رسمی رونمایی شد .گوشی اول گوگل یعنی نکسوس وان را HTC تولید کرد و حالا Nexus S توسط سامسونگ ساخته شده است .در این پست مقایسه ای بین Nexus S و پرچمدار فعلی سامسونگ یعنی i9000 Galaxy S خواهیم داشت .


ابعاد

نکسوس اس : ۱۲۳٫۹ در ۶۳ در ۱۰٫۹ میلی متر با وزن ۱۲۹ گرم

گلکسی اس : ۱۲۲ در ۶۴ در ۹٫۹ میلی متر با وزن ۱۱۸ گرم

برنده : گلکسی اس

اندازه و سبکی ملاک های جدی در انتخاب هر دیوایس پرتابلی است و همچنین این مورد یکی از نکات مهم در خرید هر اسمارت فونی می باشد.Nexus S با وجود باریک تر بودن تقریبا ۲ میلی متر درازر تر و ۱۱ گرم سنگین تر از Galaxy S است.در این مورد برنده گلکسی اس است .



صفحه نمایش

نکسوس اس : ۴ اینچ ، ۸۰۰ در ۴۸۰ ، Super AMOLED

گلکسی اس : ۴ اینچ ، ۸۰۰ در ۴۸۰ ، Super AMOLED

نتیجه مساوی

یکی از فاکتورهای مهم برای هر اسمارت فونی اندازه و کیفیت صفحه نمایش است .در این مورد Galaxy S و Nexus S کاملا شبیه به هم هستند ، با صفحه ۴ اینچی و با اندازه ۸۰۰ در ۴۸۰ پیکسل که در آن از تکنولوژی AMOLED برای نمایش روشن تر با کیفیت بهتر و همچنین نمایش مناسب زیر نور خورشید استفاده می شود .



سخت افزارهای داخلی

نکسوس اس :پردازنده ۱GHz Cortex A8 (Hummingbird) به همراه ۵۱۲ مگابایت رم

گلکسی اس: پردازنده ۱GHz Hummingbird به همراه ۵۱۲ مگابایت رم

نتیجه مساوی

هردوی این اسمارت فون ها از پردازنده ای با قدرت ۱GHz بهره می برند که در این مورد هم Galaxy S و Nexus S مساوی هستند .



ذخیره سازی

نکسوس اس : ۱۶ گیگابایت بدون قابلیت پشتیبانی از حافظه ی microSD

گلکسی اس: دو مدل ۸ یا ۱۶ گیگابایتی همراه با قابلیت پشتیبانی از حافظه ی microSD

برنده : گلکسی اس

منصفانه اگر نگاه کنیم هر دوی این اسمارت فون ها از حافظه خوبی برخوردارند اما Nexus S از کارت microSD پشتیبانی نمی کند و در این مورد هم Galaxy S پیشتاز می شود ، البته ۱۶GB حافظه ی داخلی فضای بسیار زیاد و خوبی برای یک کاربر می باشد اما به هرحال پشتیبانی از حافظه با قابلیت جابجایی خود یک مزیت به شمار می آید .



عکاسی

نکسوس اس : ۵ مگاپیکسل ، فلش ، دوربین جلو ، ۷۲۰p video capture

گلکسی اس : ۵ مگاپیکسل ، دوربین جلو ، ۷۲۰p video capture

برنده : نکسوس اس

دوربین ۵ مگاپیکسل دوربین استاندارد برای همه ی اسمارت فون ها است و Nexus S با دارا بود فلش یک قدم کوچک جلو تر از Galaxy S در این مورد قرار می گیرد .هردو قابلیت فیلم برداری با کیفیت HD و دوربین جلو هم دارند .پشتیبانی از چند دوربین در اندروید ۲٫۳ فعال می باشد .



نرم افزار

نکسوس اس : اندروید ۲٫۳

گلکسی اس : Samsung TouchWiz 3.0 به همراه اندروید ۲٫۲

برنده : نکسوس اس

قطعا تفاوت اصلی این دو در OS آنها می باشد .Nexus S اولین گوشی در جهان است که Android 2.3 (با کدنیم شیرینی زنجفیلی) را به رخ همگان می کشد .بنا به گفته گوگل ، این OS سریع ترین ورژن از سیستم عامل اندروید می باشد که قابلیت پشتیبانی از NFC را دارد ، بدین ترتیب در آینده این گوشی می تواند جانشین کیف پول و کارت اعتباری شود .همچنین Nexus S کیبورد جدید و بهتری با قابلیت مولتی تاچ دارد به همراه پشتیبانی از internet calling و یک سری تغییرات در اینترفیس .Galaxy S از TouchWiz 3.0 برای اینترفیس خود استفاده می کند .بنا به گفته گوگل این اسمارت فون در دریافت آپدیت های نرم افزاری و سیستم عامل در اولویت است ، و جای تعجب هم نیست زیرا این مورد کاملا در اختیار گوگل است .



امکانات جانبی

نکسوس اس : Wi-Fi (802.11 b/g/n) ، بلوتوث ۲٫۱ ، DLNA

گلکسی اس :Wi-Fi (802.11 b/g/n) ، بلوتوث ۳٫۰ ،DLNA

برنده : گلکسی اس

تقریبا این دو گوشی در امکانات جانبی با هم برابرند .هر دو دارای wifi با استاندارد ۸۰۲٫۱۱ b/g/n هستند و در هر دو قابلیت DLNA است که با آن می توانید محتوا را بین دیوایس های سازگار با این قابلیت استریم کنید .مثلا شما در رختخواب خود می توانید ویدئوهای استریم شده از سرور خانگی خود را نگاه کنید یا فیلم های HD که با گوشی گرفته اید را به تلوزیون DLNA خود بفرستید .Galaxy S با پشتیبانی از بلوتوث ۳٫۰ در این مورد جلو تر از Nexus S می باشد .



نتیجه

طوری که اعلام شده قیمت Nexus S آنلاک که ۱۶ دسامبر می آید ۵۲۹$ است و تقریبا قیمتی برابر با Galaxy S دارد ، البته باید دید این قیمت در ایران به چند هزار تومان می رسد ولی فکر نمی کنم قیمت آن از Galaxy S بیشتر شود .

درکل رقابت این دو خیلی نزدیکی است . Galaxy S از نظر طراحی و بعضی امکانات در مقایسه با Nexus S بهتر است از طرفی نکسوس اس هم با پشتیبانی از NFC ، فلش دوربین و البته اندروید ۲٫۳ همراه با اینترفیس زیبا در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد .

در صورت تمایل می توانید ویدئوی رسمی معرفی  Nexus S را هم ببینید .

شما چه فکر می کنید ؟ آیا Nexus S گوگل را برای خرید ترجیح می دهید ؟








نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد