بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

تاتـو : یک زیبایی خطرناک

تاتو یک نوع طراحی تقریبا ثابت صورت است که از طریق وارد کردن رنگدانه در روزنه های لایه خارجی پوست انجام می شود. در طول عمل سوزن ظریفی که به یک دستگاه تیوب دار حاوی رنگدانه متصل است مرتب پوست را سوراخ می کند و…

 

و با هر رخنه ای ، مقداری از رنگدانه داخل پوست تزریق می شود. این عمل که تقریبا چند ساعت طول می کشد منجر به خونریزی ضعیف و درد خفیف می شود. خطرات تاتو کردن: خوشبختانه علی رقم اینکه این طراحی بسیار باب شده ولی خطرات و مشکلات آن چندان رایج نیست. اما به هر حال به دلیل اینکه تاتو باعث ایجاد شکاف و رخنه در پوست می شود و در واقع مهمترین سد دفاعی بدن علیه میکروبها را دچار خدشه می کند، بروزعفونت های پوستی و سایر واکنش های پوستی در این حالت ممکن است.

رنگدانه های تاتو داخل پوست تزریق می شود ، این رنگدانه نوعی ماده آرایشی است که سلامت آن توسط سازمان غذا و دارو تصویب نشده است. این ماده برای تزریق زیر پوست تایید نشده است و بنابر این تاثیر طولانی مدت آن ناشناخته است.

از جمله مهم ترین خطرات تاتو.....

بقیه در ادامه مطلب

عبارتند از:

۱- بیماری های قابل حمل در خون: اگر تجهیزاتی که برای تاتو به کار می رود آلوده به خون افراد عفونی باشد شما نیز ممکن است دچار همان بیماریها شوید. بیماری هایی نظیر هپاتیت C,B ، کزاز، سل و ایدز.

۲- بیماریهای پوستی: بدن ممکن است در اثر این تزریق تولید برآمدگی(گرانولوم) هایی در اطراف محل تاتو کند، به خصوص اگر جوهر تاتو قرمز رنگ باشد. تاتو همچنین ایجاد فضای برآمده ای می کند و یا زخم شدیدی ایجاد می کند .

۳- عفونتهای پوستی: تاتو می تواند باعث عفونتهای باکتریایی محلی شود. علائم محلی عفونت عبارتند از قرمزی، گرمی، تورم و چرک . همچنین عفونت های پوستی مقاوم به آنتی بیوتیک در این وضعیت نیز شایع است که منجر به ذات الریه ، عفونت های خونی و… می شود.

۴- واکنش های آلرژیک: رنگ های تاتو به خصوص رنگ قرمز منجر به واکنش های آلرژیک پوست می شود. در نتیجه تولید کهیر و خارش در محل تاتو می کند. این واکنش حتی ممکن است سالها بعد از دریافت تاتو ظاهر شود.

۵- مشکلات MRI : در موارد بسیار نادر، تاتو و آرایش های ثابت ممکن است در اثر MRI تولید ورم و سوختگی در محل کند. در بعضی موارد رنگدانه های تاتو کیفیت MRI را تحت تاثیر قرار می دهد. استفاده از دارو در اثر بروز واکنش آلرژیک پوست و یا عفونت لازم است. در مواردی حتی لازم است برای درمان تاتو را ازبین ببرید و یا تخلیه کنید.

 

مراقبت بعد از تاتو:

بعد از تاتو لازم است محل را با آب و صابون بشویید و از مواد مرطوب کننده استفاده کنید. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در هفته های اول اجتناب کنید. ممکن است چند روز زمان برای التیام محل تاتو لازم باشد. اگر دلمه در محل تاتو ایجاد شده آن را دست نزنید زیرا باعث عفونت و آسیب می شود و حتی طرح تاتو راخراب می کند.

ازبین بردن تاتو

سه روش برای محو این آرایش تقریبا ثابت وجود دارد.

۱- عمل لیزیک که طی آن اشعه هایی به سطح پوست وارد می شود که توسط رنگدانه های تاتو جذب می شود . این فرآیند باعث التهاب خفیف می شود و بدن را وادار به رسیدگی به محل می کند. شاید لازم باشد درمانهای زیادی برای زدودن کامل تاتو انجام دهید و با این حال تاتو به طور کامل برطرف نشود.

۲- پوست خراشی: در این فرآیند سطح پوست حاوی تاتو را خراش می دهند تا رنگدانه ها برطرف شود. این کار دردناک نیست ولی ایجاد زخم می کند.

۳- جراحی: در این فرآیند نیز محل تاتو برداشته می شود و دو لبه باقی مانده را بخیه می زنند که باعث ایجاد زخم می شود.

در هر حال اگر خواستید تاتو را از بین ببرید این کار را خودسرانه و با محصولات و کرم هایی که به صورت آن لاین به فروش می رسد انجام ندهید زیرا این مواد به هیچ عنوان توسط FDA تصویب نشده است. برای این کار بهتر است به یک متخصص پوست رجوع کنید.


مراقبت های ویژه

جهت جلوگیری از خطرات ناشی از تاتو بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

۱- برای انجام این آرایش به محل ها و سالنهایی مراجعه کنید که مجوز دارند، تمیز هستند و کارمندان آن در این زمینه تخصص لازم و کافی را دارا هستند.

۲- اتوکلاو: این ماشین استرلیزاسیون حرارتی است که باید برای استرلیزه کردن کلیه تجهیزات تاتو استفاده شود. مراکز تخصصی انجام تاتو باید چنین دستگاهی را داشته باشند و بعد از هر تاتو کل تجهیزات را با این دستگاه مجددا استرلیزه کنند. این دستگاه شامل یک کشو دسته دار، محل شست و شو و میز است.

۳- تجهیزات نو: هنگام انجام عمل تاتو مراقب باشید که سوزن، تیوب جدید به دستگاه نصب شود.

۴- دستکش: لازم است کسی که عمل تاتو را انجام می دهد قبل از هر کار دستان خود را شسته و از دستکش لاتکس استفاده کند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد