بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

بازارچـــــه ی رودبنــه ای

از همه جا و برای همه

چرنوبیل‌،‌ بهشت گردشگران ماجراجو

پس از گذشت 25 سال از فاجعه هسته‌ای چرنوبیل،‌ این مکان در حال حاضر به یکی از جاذبه‌های گردشگری اوکراین وبهشت گردشگران ماجراجو تبدیل شده است.

مناطق رادیواکتیویته اطراف چرنوبیل که بر اثر شیوع تشعشات اتمی همچنان فعال هستند برخلاف مضرات خود به مکانی پرجاذبه برای گردشگران ماجراجویی تبدیل شده اند که گاه برای تماشا و تجربه حضور در این مکان حاضر به پرداخت 160 دلار هستند.
سال گذشته بیش از 7500 بازدید کننده، از متخصصان انرژی اتمی گرفته تا گردشگران عادی جذب این منطقه و جاذبه نهفته در آن شده بودند.
براساس قوانین، هیچ فردی بدون داشتن مجوز حق ورود به مرکز چرنوبیل را ندارد به همین منظور، در تورهای اخیر گردشگرانی که با ون‌های مخصوص به این منطقه مسافرت می‌کنند تنها پس از امضا تعهدنامه‌های ویژه قادر به بازدید از منطقه آلوده خواهند بود.

تعهد نامه‌ای که به موجب آن هیچکس اجازه غذا خوردن،‌ سیگار کشیدن،‌دست زدن به اشیا اطراف، نشستن روی زمین و حتی برزمین گذاشتن لوازم همراه خود در این منطقه را ندارند.
گفتنی است این شهر که آنرا منجمد شده در زمان می‌دانند، دارای آثار و گنجینه‌هایی مخصوص به خود است که از آن جمله می‌توان به کتاب‌ها و اسباب بازی‌های رها شده در ساختمان‌ها، صدها ماسک گاز موجود روی کف خیابان‌ها و رستوران‌ها اشاره کرد که در نوع خود جاذبه‌ای دیدنی و در عین حال تاسف بار را تشکیل می‌دهند.

حادثه انفجار نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در بیست و ششم آوریل 1986 رخ داد که منجر به انتشار اشعه‌های اتمی در اوکراین، روسیه، بلاروس ودیگر بخش‌های اروپا شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد